آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 مرداد ماه 1401 = 17-08 2022

سپاه تروریستی پاسداران مستندسازان ایرانی را تهدید کرد

سازمان اطلاعات سپاه با «صهیونیستی» خواندن یک مؤسسه مستندسازی در اروپا که در کارنامه آن دست‌کم ده فیلم ایرانی نیز دیده می‌شود، به مستندسازان هشدار داد که «هرگونه ارتباط و همکاری» با این مؤسسه ممنوع است.

اطلاعات سپاه در اطلاعیه‌ای که روز چهارشنبه، ۲۶ مرداد، منتشر کرد، نوشت: «مؤسسه آموزشی کلوزآپ، فعال در حوزه مستند، یک مؤسسه صهیونیستی بوده که با حمایت‌های مادی و معنوی رژیم اشغالگر اسرائیل در حال فعالیت است.»

این سازمان اطلاعاتی همچنین ادعا کرد: «این مجموعه که پیش از این با عنوان گرین‌هاوس فعالیت داشته، به‌ دلیل افشای ماهیت حامیان پشت پرده و برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در کشورهای مسلمان، موقعیت ثبتی خود را از تل‌آویو به بروکسل منتقل کرده است.»

سازمان اطلاعات سپاه هیچ اشاره‌ای به مستندات ادعای خود نکرده و این در حالی است این مؤسسه با سابقه ۱۲ سال کار هدف خود را کمک به مستندسازان جوان خاورمیانه و شمال آفریقا «برای خلق فیلم‌های قدرتمند جهت رشد منطقه‌ای عادلانه‌تر، دموکراتیک‌تر و صلح‌آمیزتر» اعلام کرده است.

در میان آثار این مؤسسه دست‌کم ده فیلم مستند ایرانی دیده می‌شود از جمله دو فیلم مستند از مینا کشاورز و فیروزه خسروانی، دو مستندسازی که ۱۹ اردیبهشت امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک هفته با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

فشارهای امنیتی بر سینماگران در سال‌های اخیر تشدید شده است. در تازه‌ترین مورد، روز گذشته رئیس سازمان سینمایی کشور اذعان کرد که پس از انتشار بیانیه ۱۷۰ سینماگر در حمایت از اعتراضات مردم آبادان، با بسیاری از آن‌ها برای پس گرفتن امضای خود تماس گرفته شده است.

رادیو فردا




خسرو August 17, 2022 09:47 PM

من هم به نوبه خودم به تمام هم میهنان هشدار میدهم که هرگونه همکاری با سپاه پاسداران، نتایج قضایی ناخوشایندی به همراه خواهد داشت
مدیر کل اتش بانی حضرت مقزوبه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: