آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 مرداد ماه 1401 = 18-08 2022

برجام؛ روزنامه: درخواست‌های تهران مشکل ساز شده

وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت درخواست‌های تهران برای دریافت تضمین از سوی ایالات متحده، واشینگتن و کشورهای اروپایی را در مورد امکان‌پذیر بودن توافق نامطمئن کرده و تلاش‌ها برای احیای برجام با مشکل مواجه شده است.

بر اساس این گزارش و به گفته دیپلمات‌های غربی، اگر ایران انعطاف نشان ندهد توافق غیرممکن است.

این نشریه نوشت که یکی از گزینه‌ها می‌تواند تبادل پیام‌ها بین پایتخت‌ها درباره متن بدون مهلت دقیق برای پایان مذاکرات باشد اما در عین حال طرفین تأکید کرده‌اند مذاکرات نمی‌تواند بی‌پایان باشد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد تردیدها در اروپا هم در خصوص به سرانجام رسیدن گفت‌وگوهای احیای برجام افزایش یافته است.

رسانه‌ها از قول کارشناسان اروپایی نقل کردند که اظهارات مقام‌های ایرانی و نماینده روسیه که گفته‌اند «توپ در زمین آمریکاست» تردیدها را در مورد اراده ایران برای رسیدن به توافق افزایش داده چون به نظر می‌رسد تهران به دنبال مقصر نمایی است.

به گزارش ایران اینترنشنال، این رسانه‌ها نوشتند درخواست‌های تهران برای پایان یافتن تحقیقات آژانس از تأسیسات اعلام نشده هسته‌ای در ایران از سوی کشورهای اروپایی رد شده و از نظر این دولت‌ها، درخواستی غیر‌قابل قبول است.

در همین حال مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دولت ترامپ گفت: اگر دولت آمریکا برای احیای توافق برجام به ایران تضمین بدهد که از خروج روسای جمهور آینده آمریکا از توافق احیا شده ممانعت خواهد شد، بایدن توافقی خیانت‌بار انجام خواهد داد.

به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، جان بولتون گفت: یک دولت جمهوری‌خواه در آینده، بدون شک در پی از بین بردن هرگونه توافقی خواهد شد که دولت فعلی آمریکا با ایران انجام دهد.

همچنین کمیته نیروهای مسلح جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت: کنگره هرگز به برداشتن و لغو تحریم‌های ایران رأی نخواهد داد. در واقع جمهوری‌خواهان کنگره برای تقویت تحریم‌ها علیه ایران تلاش خواهند کرد.



velayaty russian spy August 18, 2022 01:27 PM

ولایتی؛ نماینده استعمار شرق در ایران

علی اکبر ولایتی را شاید بتوان یکی از شخصیتهای مرموز و تاثیر گذار جمهوری اسلامی نامید او سالها وزیر امور خارجه رژیم ایران بوده و بعد از آن بعنوان مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین الملل، وزارت خارجه در سایه را تشکیل و مدیریت کرده است او نماینده استعمار شرق در ایران است، بخاطر اینکه همیشه ایجاد روابط بسیار نزدیک با روسیه و چین بوده است سخنان او در هفته های گذشته درباره ولادمیر پوتین هم خبر ساز شد او در مصاحبه ای گفت: «رفتار پوتین و اعتقاداتش که در اعمالش بروز می‌کند، اعتقاد به معنویت است» چاپلوسی برای رهبران دیکتاتور سیاستی است که ولایتی چندین سال است آن را نمایندگی می کند
عشق به چین و روسیه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: