آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 مرداد ماه 1401 = 18-08 2022

نظر سناتور پرنفوذ آمریکايی در باره تحولات افغانستان

جنگ آمریکا در افغانستان پایان نیافته، بلکه جنگ جدیدی آغاز شده

رادیو فرانسه در گزارشی گفت: لیندسی گراهام، سناتور شناخته شده جمهوری خواهان آمریکا می‌گوید که آمریکا با خارج شدن از افغانستان در سال گذشته میلادی، هیچ جنگی را در این کشور پایان نداده، بلکه جنگ تازه‌ای را آغاز کرده است.

در سال ۲۰۲۱ میلادی، آمریکا با گفتن اینکه می‌خواهد به طولانی‌ترین جنگ تاریخ خود در افغانستان پایان دهد، توافقنامه‌ی جنجالی را با طالبان امضا کرد که خیلی‌ها این توافقنامه را از عوامل اصلی برگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان می‌دانند.

حالا لیندزی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا می‌گوید احتمال حمله برضد آمریکا و متحدانش از خاک افغانستان وجود دارد و گفته که اردوگاه‌های القاعده در افغانستان درحال بازسازی اند.

لیندزی گراهام درحالی از تکرار تاریخ هشدار داده که به تازه‌گی، ایمن‌الظواهری، رهبر شبکه القاعده نیز در یک حمله هوایی آمریکا در کابل کشته شد.

پس از کشته شدن ایمن‌الظواهری، مقام‌های آمریکایی گفتند که هسته اصلی القاعده دوباره به افغانستان برگشته است.

به گزارش صدای آمریکا، لیندزی گراهام گفته که دولت بایدن برخلاف مشوره نظامیان آمریکا، تصمیم به خروج از افغانستان را گرفت و تاکید کرده که شرایطی برای خروج آمریکا وجود داشت که طالبان این شرایط را رعایت نکردند.

به باور لیندزی گراهام، این یک تصمیم سیاسی بایدن بود.

طالبان در توافقنامه دوحه به آمریکا تعهد سپرده بود که روابط خود با القاعده را قطع می‌کند و نیز اجازه نخواهد داد تا از خاک افغانستان برضد کشورهای دیگر ازجمله آمریکا استفاده شود.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: