آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 مرداد ماه 1401 = 19-08 2022

اوکراین و کشفِ پاشنه آشیل روسیه در شبه جزیره کریمه

پایگاه خبری اسپکتِیتور به تازگی در گزارشی، ضمن اشاره به حملات اخیر موشکی و راکتی نیروهای ارتش اوکراین به برخی خطوط تدارکاتی ارتش روسیه در شبه جزیره کریمه، به طور خاص از آغاز شدن فصلی جدید در چهارچوب جنگ اوکراین خبر داده که در قالب آن، اوکراین با علمِ به این مساله که روس ها وابستگی زیادی به خطوط تدارکاتی خود دارند و حمله به آن ها می توانند توانمندی‌های تهاجمی روس ها را کاهش دهد، مناطق مذکور را هدف حملات خود به ویژه در شبه جزیره کریمه قرار داده اند.

در این مسیر، استفاده اوکراین از تحهیزات نظامی پیشرفته غربی و البته استفاده از داده های اطلاعاتی و جاسوسی آن ها و تلفیقشان با منابع اطلاعاتی میدانی خودِ اوکراینی ها موجب شده تا کیِف با دقت بالا بتواند اهداف راهبردی روسیه در کریمه را هدف قرار دهد و به طور خاص آتش توپخانه آن ها را علیه خود تضعیف کند. در واقع اوکراینی‌ها در مرحله جدید نبرد خود با روسیه، خطوط تدارکاتی ارتش روسیه را هدف قرار می دهند و آن را به مثابه نقطه ضعف و پاشنه آشیل روس ها ارزیابی می کنند که اگر از کار بیفتند، این مساله می تواند زمینه را جهت کسب دستاوردهای قابل توجه برای اوکراین هموار کند.

یک حمله موشکی که اخیرا از سوی اوکراین علیه نیروهای مزدور واگنر وابسته به روسیه رخ داد، به لطف یک پُست شبکه اجتماعی بود که روزنامه نگار حامی پوتین بدون توجه به پروتکل های امنیتی آن را در شبکه های اجتماعی قرار داده بود. هنگامی که وی عکسی را در نرام افزار تلگرام بازگذاری کرد که یک پایگاه و تابلو در خیابان را نشان می داد، او به صورت سهوی به نیروهای اوکراینی سرنخ هایی را داد تا بفهمند که وی در کجا قرار دارد. در ادامه نیروهای اوکراینی با استقفاده از فناوری جی پی اس، محلِ قرار گرفتن وی و نیروهای واگنر را مشخص کردند و آن را هدف قرار دادند.

حمله اخیر تا حد زیادی پیام حمله هفته گذشته به پایگاه هوایی ساکی را برجسته می سازد: "شبه جزیره کریمه کاملا در چهارچوب معادلات جنگی اوکراین در قبال روسیه قرار دارد". هنوز شواهدی وجود ندارد که اوکراین بتواند و قصد داشته باشد به شبه جزیره کریمه که به شدت از سوی روسیه مسلح شده، حمله کند. با این حال، مصونیت گسترده ای که پایگاه ها، فرودگاه ها و خطوط تدارکاتی این شبه جزیره در مدت اخیر از آن سود می برد، اکنون به موضوعی پایان یافته تبدیل شده است.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: