آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 مرداد ماه 1401 = 19-08 2022

زندان خامنه ای؛ پیشنهادهای غیراخلاقی به زندانی باردار

سایت‌های حقوق بشری وضعیت سُعدا خدیرزاده، زندانی سیاسی کُرد، را که سعی کرده بود به زندگی خود و فرزندش در زندان پایان دهد «بی‌ثبات» و «نامناسب» اعلام کردند.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو در گزارشی به نقل از هم‌بندی‌های خانم خدیرزاده خبر داد که با وجود نجات این زندانی سیاسی از مرگ، بینایی یکی از چشمان او به‌شدت آسیب دیده است.

سایت کوردپا نیز در گزارشی ضمن تایید آسیب‌دیدگی چشم خانم خدیرزاده گفته است که او از نظر روانی در وضعیت «نامناسبی» به‌ سر می‌برد.

این زندانی سیاسی کُرد، در پی تداوم فشارها در زندان ارومیه بامداد روز پنج‌شنبه، ۲۷ مرداد، تلاش کرده بود که با حلق‌آویز کردن خود و خوراندن قرص به فرزندش به زندگی‌شان پایان دهد، اما با اقدام به‌موقع دیگر زندانیان از مرگ نجات یافته و به همراه فرزندنش به بهداری زندان منتقل شده‌ بود.

در همین حال کوردپا گزارش داده که شعبه سوم دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان مهاباد برای آزادی موقت سعدا خدیرزاده قرار وثیقه سه میلیارد تومانی تعیین کرده است.

بر اساس گزارش‌ها اقدام این زندانی سیاسی دو روز پس از احضار از سوی ماموران اداره اطلاعات و حفاظت اطلاعات زندان مرکزی ارومیه صورت گرفته است.

هه‌نگاو گزارش داده که ماموران امنیتی با تحت فشار قرار دادن این زندانی سیاسی کُرد در پی یافتن کانال ارتباطی او با بیرون از زندان و چگونگی انتشار اخبار او در مورد وضعیت خود و نوزادش بودند.

بر اساس این گزارش در نهایت بازجویان با فشار شدید روانی سعدا را وادار به اعتراف در مقابل دوربین کرده و از او خواسته‌اند که ضمن تکذیب اخبار منتشرشده درباره وضعیت او و فرزندش در زندان ارومیه بگوید که «وضعیت زنان در زندان ارومیه بسیار مطلوب است و تمامی امکانات و خدمات سلامت به صورت منظم به او و نوزادش منظم ارائه شده است.»

ماموران امنیتی در ادامه خانم خدیرزاده را تهدید کرده‌اند که چنان‌چه در مقابل دوربین ظاهر نشود یک پرونده پزشکی در خصوص سلامت روانی او تشکیل و فرزندش را به سازمان بهزیستی تحویل می‌دهند.

خانم خدیرزاده روز ۲۲ مهر ۱۴۰۰ «بدون ارائه برگه قضایی» توسط نیروهای اداره اطلاعات پیرانشهر بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد. اتهامات خانم خدیرزاده تاکنون مشخص نشده است.

به گزارش رادیو فردا، او پیشتر با انتشار یک فایل صوتی از زندان گفته بود که او را به اتهام‌های «واهی به عنوان گروگان در زندان نگه داشته‌اند» و در نخستین روزهای بازجویی و با وجود بارداری، ماموران امنیتی در بازداشتگاه اطلاعات به او «پیشنهادهای غیراخلاقی» داده‌ بودند.

مسئولان زندان ارومیه نیز با وجود گواهی پزشک مبنی‌ بر شرایط نامساعد جسمی این زندانی سیاسی در دوران بارداری، با درخواست آزادی موقت او حتی با قرار وثیقه مخالفت کرده‌‌‌اند. او چند ساعت پس از زایمان با نوزاد خود به زندان بازگردانده شده بود.




ایران فردا August 19, 2022 03:43 PM

این عین اسلام این فرقه تبهکار است٫ خمینی جنایتکار و همدستانش که امروز حکومت فاشیستی را اداره میکنند ٫ به ملت ایران سعادت و رفاه ٫ آزادی و ساختن این دنیا و آن دنیا را را وعده میدادنند ٫ آنچه از آن مانده ٫ انداختن یک عده جنایتکار بازجو ٫ یک عده انسان کش و بیمار روحی به جان مردم است
شبانه درب خانه ها میکشنند ٫ انسان ها را شتم و ضرب میکنند و به بیقوله های این فرقه ناب محمدی میبرند ٫ دزدی میکنند ٫ به انسان ها تجاوز میکنند ٫ آخوند جنایتکار کهریزک دایر میکند ٫ انسان‌های بیگناه را برای وحشت و ارعاب مردم اعدام میکند و با دروغ و ریا اسم خود را حکومت عدل علی مینامد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: