آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 مرداد ماه 1401 = 20-08 2022

کیفرخواست دادگاه انقلاب برای بانوی معترض به حجاب

در پی افزایش اعتراض‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی، «مرکز رسانه قوه قضائیه» عکسی جدید از سپیده رشنو منتشر کرد و اعلام کرد که او در «دادگاه انقلاب» تفهیم اتهام شده است.

در تصویری که روابط عمومی قوه قضائیه در اختیار رسانه‌های نزدیک به حکومت گذاشته، سپیده رشنو در حال مطالعه چند برگه دیده می‌شود و صورتش به شکل واضح معلوم نیست

رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران گفته: متهم از مفاد پرونده، اتهامات و ادله انتسابی که دایر بر اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج‌نشین و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و تشویق مردم به فساد و فحشا بود، آگاه شد تا جهت دفاع از خود، با توجه به مفاد کیفرخواست صادره، در جلسه رسیدگی آمادگی لازم را کسب کند.

بدین ترتیب اعترافات اجباری سپیده رشنو در زمانی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد که او نه تنها محاکمه نشده بود، بلکه حتی نمی‌دانست به چه اتهامی دستگیر شده است.

هنوز تاریخی برای برگزاری جلسه دادگاه سپیده رشنو اعلام نشده است. اعلام صدور کیفرخواست و تفهیم اتهام علیه این زن معترض به حجاب اجباری در حالی است که در روزهای اخیر، انتشار خبرهای ضد و نقیض درباره‌ او، به نگرانی‌ها از وضعیتش در زندان دامن زده بود. مدتی بعد از بازداشت تصاویری از اعترافات او در سیما به نمایش درآمد که نشانه‌هایی از آثار شکنجه روی چهره او را نشان می‌داد.

سپیده رشنو، ۲۸ ساله، هنرمند، داستان‌نویس و ویراستار، اواخر خردادماه در تهران مسافر اتوبوس بی‌آرتی بود. او پس از اعتراض به زن جوان محجبه‌ای که در اتوبوس درباره حجاب اجباری به او تذکر داد و او را تهدید کرد که ویدئوی او را به «سپاه» می‌دهد، روز ۲۵ خرداد بازداشت شد.

احمد زیدآبادی در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: رئیس قوۀ قضائیه گفته است: "با من صریح و بدون لکنت حرف بزنید."

نمی‌توان بیان چنین کلامی از سوی آقای محسنی اژه‌ای را نادیده گرفت، اما با توجه به تجربه‌های گذشته و جاری، در صورتی که دستگاه قضایی در برابر حرف‌های غیرِصریح و الکن ما نیز از خود طاقت و تحمل نشان دهد، خودش خیلی پیشرفت به حساب می‌آید!

بنابراین، با همان زبان استفهامی و الکن از آقای محسنی می‌پرسم: ماجرای سپیدۀ رشنو چیست؟ چرا دستگیر شده و در کجا به سر می‌برد؟ پخش "اعترافات" وی با آن وضعیت دردناک در تلویزیون در چه شرایطی و طبق کدام قانون صورت گرفت؟




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: