آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 31 مرداد ماه 1401 = 22-08 2022

تروریسم؛ سواستفاده جمهوری اسلامی از ضعف بایدن

موضوع انتقام قتل قاسم سلیمانی قابل مصالحه نیست

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی امروز گفت: هنوز از سوی طرف مقابل و به طور مشخص آمریکا پاسخ به پیشنهادات طرف اروپایی را دریافت نکرده‌ایم.

وی گفت: ما زمانی می‌توانیم از نتیجه‌بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند که پاسخ طرف آمریکایی را هم دریافت کرده است.

این سخنگو در پاسخ به این سوال که اگر آمریکا با پاسخ جمهوری اسلامی به پیشنهاد اروپا موافقت نکند گفت که تهران «پلن بی» (برنامه جایگزین) دارد.

وی در ادامه آمریکا را تهدید کرد و گفت: موضوع انتقام قتل قاسم سلیمانی قابل مصالحه نیست.

رادیو فردا در گزارشی گفت: در حالی که پیشتر واشینگتن اعلام کرده که تهران برای دستیابی به توافق احیای برجام باید برخی نگرانی‌ها را رفع کند، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد موضوع انتقام از عوامل کشتن قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران «قابل مصالحه» با آمریکا نیست.

کنعانی روز دوشنبه ۳۱ مرداد در نشست خبری هفتگی خود در این زمینه گفت که «موضوع انتقام از قاتلان» سلیمانی «فراموش‌ شدنی نیست، قابل مصالحه و سازش نیست و ایران از تمام امکانات خود استفاده می‌کند که قاتلین» را به «محکمه عدالت بسپارد.»

او تأکید کرد که این موضوع ارتباطی با موضوع مذاکرات احیای برجام ندارد.

تأکید سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی بر گرفتن انتقام از عوامل قتل سلیمانی در حالی است که به تازگی آمریکا یک عضو نیروی قدس سپاه پاسداران را به تلاش برای ترور جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در زمان کشته شدن قاسم سلیمانی متهم کرد.

روزنامه کیهان نیز که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود، در گزارشی با موضوع حمله به سلمان رشدی، آن را «زنگ خطری» برای عاملان کشتن قاسم سلیمانی خواند و دونالد ترامپ و وزیران خارجه و دفاع دولت او را به ‌«انتقام نزدیک» تهدید کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: