آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 شهریور ماه 1401 = 25-08 2022

خانواده معترض به حجاب اجباری تحت فشار شدید است

وکیل «سپیده رشنو» می‌گوید که وکالت او رسما از تاریخ ۳۰ مرداد آغاز شده است و او در زندان با موکلش دیدار داشته است. او از فشار بر خانواده خانم رشنو خبر داد و خواهان آزادی موکلش با وثیقه شد.

این در حالی است که قوه قضائیه اعلام کرد که ۲۹ مردادماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، جلسه تفهیم اتهام «سپیده رشنو» برگزار شده است.

نعیم‌رضا نظامی‌چهارمحالی در گفت‌وگو با روزنامه «شرق» گفته «در‌حال‌حاضر تنها درخواستی که ما داریم، این است که دادگاه محترم هرچه زودتر بازداشت موقت را مرتفع و امکان تودیع وثیقه را برای ما مهیا کند»

روزنامه شرق نوشته که «بارها» با خانواده رشنو تماس گرفته است و روز گذشته موفق به گفتگو با وکیل پرونده شده است.

آقای نظامی‌چهارمحالی به دیدارش با سپیده رشنو، اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه و با همکاری رئیس محترم شعبه ۲۶ دادگاه توانستم دیداری با موکلم داشته باشم. بدون هیچ مانعی این ملاقات بین من و سپیده رشنو برقرار شد و توانستیم درباره ابعاد پرونده گفت‌وگو کنیم».

این وکیل دادگستری امیدوار است بررسی پرونده و دفاعیات آن در چند جلسه ادامه داشته باشد و گفته «پدر، مادر، برادر و خواهر موکل من به‌شدت تحت فشار هستند و بیرون‌آمدن سپیده باعث می‌شود این فشار اندکی کاهش یابد».

سامان رشنو،‌ برادر سپیده رشنو هم در گفتگو با شرق گفت که خانواده او در تمام این مدت با رسانه ها گفتگو نکردند «به خاطر اینکه نمی‌خواستیم تنش‌ها افزایش یابد.»

او افزود: «حالا فقط می‌خواهیم خواهرم هرچه زودتر از زندان بیرون بیاید و در کنار خانواده‌اش باشد تا همه ما هم کمی به آرامش برسیم»

‌اواخر تیرماه سال جاری ویدئوی درگیری دو زن در اتوبوس بی‌آر‌تی بر سر حجاب به دستگیری یکی از این زنان یعنی سپیده رشنو منجر شد.

پس از خبر دستگیری بود که کاربران در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «سپیده رشنو کجاست؟» از نهادهای قضائی درباره سرنوشت او پرسیده بودند. تا اینکه هشتم مرداد، صداوسیما در بخشی از برنامه خبری ۲۰:۳۰ «اعترافات» او را پخش کرد.

در فاصله کوتاهی بعد از پخش «اعترافات» خبرگزاری هرانا به نقل از منابع مطلع گزارش داد که او پیش از پخش این برنامه، به دلیل ضرباتی که به شکمش وارد شده بود، به بیمارستان منتقل شد و برای ساعاتی تحت نظر پزشکان بود.

خانم «رشنو» به «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج‌نشین و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و تشویق مردم به فساد و فحشا» متهم شده است.

بی بی سی




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: