آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 6 شهریور ماه 1401 = 28-08 2022

فیلم؛ آب: شناسایی مواردی از ابتلا به وبا در خوزستان

در پی شناسایی مواردی از ابتلا به وبا در خوزستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور روز یکشنبه ۶ شهریور در مورد وجود مشکل در آب آشامیدنی برخی مناطق این استان هشدار داد.

به‌ گزاش ایسنا، سیدمحمد علوی، معاون بهداشت دانشگاه جندی شاپور، با اشاره به بومی بودن وبا در خوزستان و انتقال آن از طریق آب ناسالم گفت «در برخی مناطق مشکلاتی در تأمین آب آشامیدنی وجود دارد» و «باید فعالیت‌ها و نظارت‌ها بیشتر شود تا آب سالم در اختیار مردم قرار گیرد».

این مسئول دانشگاهی جزئیاتی از نوع آلودگی و مناطقی که آب آن‌ها دچار مشکل است بیان نکرد و در عین حال گفت هر دو بیمار شناسایی‌شده در اهواز و کارون سابقه مسافرت یا تماس با افراد دارای سابقه مسافرت داشته‌اند.

ماه گذشته پس از وقوع سیل‌های متعدد در بسیاری مناطق ایران، یک مقام وزارت بهداشت از افزایش موارد قطعی ابتلا به وبا در ایران خبر داده بود و یک مقام دیگر این وزارتخانه هم گفته بود در شرایط پس از سیل احتمال افزایش موارد وبا وجود دارد.

بر اساس آمار رسمی، آمار ابتلا به وبا در ایران از ۶۰ نفر گذشته، با این حال, به‌گفته منابع دولتی، تاکنون هیچ فردی به دلیل ابتلا به این بیماری در کشور جان نباخته است.

موضوع مشکلات بهداشتی آب آشامیدنی در برخی مناطق خوزستان در حالی مطرح شده که مدیرکل نوسازی مدارس هم اعلام کرده است ۲۱۰ مدرسه در خوزستان مشکل انشعاب آب دارند.

علی قربانی، مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان، همچنین در مورد مدارس روستاهای واقع در بخش عشایری گفته است ۹۰ درصد این مدارس به‌دلیل وجود نداشتن لوله‌کشی، مشکل آب دارند. رادیو فردا

فیلم زیر: بعد از شهر کرد و همدان وضعیت بی آبی به شهرستان شبستر هم رسید. شَبـِستَر از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است





www.youtube.com/watch?v=cMmfE4SyvMo

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: