آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 شهریور ماه 1401 = 29-08 2022

واکنش کاخ سفید به وقایع عراق؛ اوضاع خارج از کنترل

فیلم زیر: اوضاع در پایتخت عراق آشفته و خارج از کنترل به نظر می‌رسد. تمامی پروازها از ایران به عراق تا اطلاع ثانوی لغو شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا شامگاه دوشنبه وضعیت در کشور بحران‌زده عراق را نگران‌کننده توصیف کرد و خواستار حفظ آرامش و گفت‌وگو میان گروه‌های رقیب در عراق شد.

کاردار سفارت بریتانیا در بغداد نیز نسبت به تحولات اخیر عراق و اخباری مبنی بر کشته شدن چند نفر در ناآرامی های امروز ابراز نگرانی کرد.

منابع بیمارستانی در عراق اعلام کردند در جریان تظاهرات روز دوشنبه هواداران مقتدی صدر در منطقه سبز بغداد هشت نفر جان خود را از دست دادند.

ارتش عراق تا اطلاع ثانوی در تمامی استان های این کشور منع رفت و آمد همه جانبه اعلام کرده است.

پیش تر گفته شد که مقتدی صدر، روحانی بانفوذ شیعه عراقی، روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به طور دائم از سیاست کناره‌گیری می‌کند. به گفته ناظران، تصمیم مقتدی صدر می‌تواند به افزایش تنش در عراق منجر شود.

بیانیه مقتدی صدر واکنشی به کناره گیری آیت‌الله کاظم حائری بود که روز یکشنبه اعلام کرد که از مرجعیت کناره‌گیری می‌کند و از مقلدین خود خواست به جای مراجع شیعه عراقی در شهر نجف، از خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پیروی کنند.

مقتدی صدر در بیانیه خود در واکنش به این خبر گفت که کناره‌گیری آیت‌الله کاظم حائری به اراده او اتخاذ نشده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: به‌ دنبال کناره‌گیری مقتدی صدر از سیاست، هواداران معترض او پس از ورود به منطقه سبز بغداد وارد کاخ ریاست‌جمهوری عراق شده و با نیروهای امنیتی در این کاخ درگیر شدند.

این خبرگزاری به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد هواداران «چارچوب هماهنگی»، ائتلاف شیعیان مورد حمایت حکومت ایران در خیابان‌های بغداد تیراندازی کرده اند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن هوادران پرشمار مقتدی صدر به سوی معترضان در منطقه سبز بغداد گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند.

شاهدان گفتند: در حالی کە معترضان و نیروهای امنیتی عراق در کنار هم پناە گرفتەاند، از جهت‌های دیگر نیروهایی (مزدوران سپاه) در حال شلیک گلولە بودند.

در پی تشدید ناآرامی‌ها در عراق، ارتش اعلام کرد مقررات منع آمد و شد در سراسر این کشور از ساعت ۷ شب دوشنبه اجرایی می‌شود.

محدودیت‌های جدید در حالی برقرار می‌شود که رسانه‌های محلی از گسترش تظاهرات در شهرهایی چون کربلا و بصره خبر می‌دهند.

تمامی پروازهای ایران به عراق تا اطلاع ثانوی لغو شد

روابط عمومی فرودگاه موسوم به خمینی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی پروازها از ایران به کشور عراق با توجه به شرایط خاص پیش آمده لغو شده است. پروازها به مقصد فرودگاه بغداد فعلا انجام نمی‌شود و پرواز خروجی آتا و ماهان فعلا لغو شده است.




www.youtube.com/watch?v=GvZ4DyguSJ8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



منوچهر August 29, 2022 07:38 PM

تا وقتی حکومت غاصبانه ملاها در خاک پاک و به زنجیر کشیده شده ایران ادامه دارد، منطقه حساس و بحران زده خاورمیانه و به تبع آن تمامی جهان روی آرامش و امنیت و راستی و درستی نخواهد دید این رژیم فاسد با سرقت و غصب دارائیها و منابع ثروت ایران و رشوه دادن به قدرتهای جهانی و تروریست‌های جنایتکار اسلامی و غیراسلامی در جای جای دنیا ایجاد ناامنی و بحران میکند و برای ادامه حکومت خویش زمان می‌خرد و متاسفانه فاسد بودن سردمداران دیگر کشورها بویژه جهان غرب نیز در این راه به کمک ملاها آمده است ملاها و اندیشه تاریک و فاسد آنها باید به زباله‌دان تاریخ بروند

گزارش یا اعتراض به این نظر


منوچهر August 29, 2022 08:04 PM

بدعتی که با نام آقای حائری آغاز شده است عملا از ایجاد دو فرقه جدید «شیعه عراقی» و «شیعه جمهوری اسلامی» و تقسیم شیعیان به گروههای سیاسی مسلح و درگیر باهم خبر می‌دهد جمهوری اسلامی ملایان که زمانی با حیله «هفته وحدت» و «تقریب مذاهب اسلامی» و «اتحاد شیعه و سنی» تلاش در پوشاندن چهره ضد بشری خود داشت اکنون آشکارا سیاست تقسیم ملت‌ها و مردم کشورها را به نمایش گذاشته است به هر حال اقدام آقای حائری بمثابه بنزین پاشیدن بر روی آتش است و بجای ایجاد ثبات و آرامش در عراق آتش افروخته شده در آنجا را شعله‌ورتر کرده و چه بسا با دخالت قدرتهای خارجی و سایر بازیگران صحنه سیاست و مذهب عراق این آتش به مناطق مستعد و قومیت نشین ایران نیز تسری یافته و دامن آتش‌افروز اصلی یعنی خامنه‌ای و سپاه پاسداران را نیز بگیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


روح الله حسنی August 30, 2022 03:20 PM

صدر و بازی موش و گربه ای او با عربستان ایالات متحده و ایران،
1_ بازنده اصلی صحنه عراق آمریکا عربها و سنی ها و مردهایی عراقی هستن و برنده اصلی جمهوری اسلامی و نیروی تا دندان مسلح حشد الشعبي ماایب حزب الله و لجنة سیاسی گسترده آن در دولت وجای جای حکومت عراق
2_صدر بازیگر دو رویی که در یک روی پول عربستان و آمریکا را بالا کشید و در سوی دیگر محبت و حمایت جمهوری اسلامی را
3_ این حرکت نمایشی صدر بهانه سازی برای جمهوری اسلامی است که توسط حشد الشعبي هرگونه مخالف و هرگونه پتانسیل مخالفت با حکومت نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی را نابود کند بعبارت ساده تر این مدل اعدام مخالفان در سال 68 جمهوری اسلامی است که برای همیشه ملاها یکه تاز میدان شدند و اینک صدر با این هدف بهانه سازی کرد مخالفان نفوذ جمهوری اسلامی را به کوچه و خیابان کشاند و دقیقه نود جاخالی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: