آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 شهریور ماه 1401 = 30-08 2022

عراق؛ گزارش‌ها از شلیک راکت به سفارت جمهوری اسلامی

همزمان با تشدید درگیری‌های نظامی میان گروه‌های حامی مقتدی صدر و جریان‌های شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران در پایتخت عراق، برخی گزارش‌ها حاکی از پرتاب راکت‌هایی به سوی منطقه محل استقرار سفارت جمهوری اسلامی در بغداد است.

گزارش‌های رسیده به خبرنگار ایران اینترنشنال حکایت از آن دارد که با تشدید درگیری‌ها در منطقه سبز و سایر مناطق بغداد، روز سه‌شنبه هشتم شهریور ماه چهار راکت‌ کاتیوشا به نزدیکی ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در بغداد اصابت کرده است.

از سوی دیگر، در اعتراضات مردم عراق، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و دخالت‌های آن در سیاست این کشور از سوی حامیان مقتدی صدر سر داده شد.

ویدئوهایی نیز از روز دوشنبه منتشر شده که نشان می‌دهند حامیان صدر در بغداد برخی بنرهای حاوی تصاویر قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، معاون شبه‌نظامیان حشد الشعبی را پایین می‌کشند.

گزارش‌هایی درباره وقوع انفجار در مقر «عصائب اهل‌الحق»، از گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران، در شهر دیوانیه در جنوب عراق و همچنین به آتش کشیده شدن دفتر «حزب الدعوه»، به رهبری نوری المالکی، در استان بابل در جنوب عراق منتشر شده است.

«کتائب حزب‌الله عراق»،‌ از دیگر گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی، خبر حمله به دفاتر این حزب در چندین منطقه را تأیید کرد.



خسرو August 30, 2022 10:39 PM

عراقیها اگر میزان تاثیر جمهوری اسلامی در ویرانی کشورشان را بدانند میبایست سفارت ایران و تمام حیوانات داخلش را بسوزانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: