آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 شهریور ماه 1401 = 30-08 2022

برادرم به دلیل بیانیه‌ای که هنوز منتشر نشده بازداشت شد

چند روز پس از بی‌اطلاعی از وضعیت و مکان بازداشت کسری نوری، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق بشر و درویش گنابادی زندانی، برادرش اعلام کرد که او به دلیل «بیانیه‌ای که هنوز منتشر نشده» به بازداشتگاه اطلاعات شیراز منتقل شده است.

به گزارش رادیو فردا، پوریا نوری، برادر کسری نوری، روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت: «کسری با مادرم تماس تلفنی داشته، باخبر شدیم از ۵ شهریور به بازداشتگاه اطلاعات شیراز منتقل شده، از او بازجویی صورت گرفته.»

برادر آقای نوری پیشتر اعلام کرده بود که این زندانی از بند سیاسی زندان عادل‌آباد شیراز به «مکانی نامعلوم» منتقل شده است.

او اکنون بر اساس اظهارات برادرش، دلیل این انتقال را «یک بیانیه‌ مشترک با امضای فعالان سیاسی زندانی از جمله نرگس محمدی، کیوان صمیمی» اعلام کرد، در حالی که «چنین بیانیه‌ای حتی هنوز منتشر نشده» است.

پوریا نوری همچنین نوشت: «مادرم زمان بسیار کوتاهی برای صحبت با کسری داشته، با اطلاع از محل نگهداری کسری که یک 'بازداشتگاه امنیتی' است ما همچنان نگران وضعیت کسری هستیم.»

او تاکید کرد: «ادامه‌ روند بازجویی با دلیلی که صریحا مطرح شده غیرقانونی‌ است و بهانه‌جویی برای آزار و تحمیل رنج هرچه بیشتر به کسری و خانواده‌ ماست.»

کسری نوری از دراویش گنابادی و از مدیران وب‌سایت «مجذوبان نور» در جریان واقعه گلستان هفتم، اول اسفند ۹۶ به همراه صدها تن دیگر از دراویش بازداشت شده بود.

او سپس در دادگاه انقلاب تهران به ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال تبعید به شهرستان «ثلاث باباجانی» و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.



منوچهر August 30, 2022 08:31 PM

اینکه متن بیانیه‌ای میان چند نفر تنظیم شود و پیش از انتشار لو برود و افرادی را دستگیر کنند، بطور منطقی اطلاعات از طرف یکی از افراد دخیل در تنظیم بیانیه نشت کرده و بقول معروف خبرچینی در میان ایشان جاسازی شده بوده است محتمل است چنین افرادی را برای موجه‌تر بودن و پوشش بهتر حتی در زندان نگهدارند تا کمترین سوءظنی متوجه ایشان نگردد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: