آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 11 شهریور ماه 1401 = 02-09 2022

مردم دیگر توان مالی خرید کالای دست دوم را هم ندارند

رئیس اتحادیه سمساری‌ها و امانت فروشان تهران گفت: یک مسئله مهم این است که بنیه مالی مردم حتی برای خرید کالای دست دوم ضعیف شده و در واقع نقدینگی مردم پایین است؛ به طوری که گاه مردم کالای دست دوم را هم قیمت می‌گیرند و به دلیل قیمت بالا، از خرید منصرف می‌شوند.

به گزارش ایلنا، داود عبداللهی فرد در خصوص وضعیت بازار سمساری‌ها اظهار داشت: متاسفانه صنف ما وضعیت خوبی ندارد و به دلیل گرانی کالا، مشکلات زیادی داریم. زمانی مردم برای جابجایی منزل خودشان رو به معاوضه وسایل می‌آوردند و کالای دست دوم استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت‌ها میان کالای دست دوم و نو، مردم رو به نگهداری از کالا‌های خود آوردند؛ مگر آن که کالای موردنظر معیوب باشد یا بی‌نهایت فرسوده شود که به بازار سمساری‌ها و امانت فروشی‌ها برسد.

وی دلایل اصلی رکود در بازار سمساری‌ها را این گونه برشمرد: یک مسئله مهم این است که بنیه مالی مردم حتی برای خرید کالای دست دوم ضعیف شده و در واقع نقدینگی مردم پایین است؛ به طوری که گاه مردم کالای دست دوم را هم قیمت می‌گیرند و به دلیل قیمت بالا، از خرید منصرف می‌شوند.

وی درباره مخاطبان بازار سمساری‌ها گفت: قشر متوسط رو به ضعیف جامعه به این بازار‌ها علاقه دارند، زیرا آن‌ها که تمکن مالی دارند، کالای نو را به هرحال می‌خرند. استقبال مردم در شهر‌های بزرگ از سمساری‌ها بیشتر است، زیرا در شهر‌های کوچک افراد پایبند به تجملات نیستند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: