آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 11 شهریور ماه 1401 = 02-09 2022

اوکراین خواستار تحویل تانک‌های مدرن لئوپارد آلمانی شد

نخست‌وزیر اوکراین در آستانه سفر خود به برلین از آلمان خواست تانک‌های مدرن "لئوپارد ۲" را به این کشور تحویل دهد. او گفت، هنوز تابوی تحویل سلاح سنگین به اوکراین در آلمان نشکسته است.

به گزارش دویچه وله، دنیز شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین در آستانه سفر خود به آلمان، از دولت این کشور خواست تا برای دفع مهاجمان روسی تانک‌های مدرن تحویل این کشور دهد.

شمیهال این سخنان را روز جمعه ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) در مصاحبه با خبرگزاری آلمان بیان کرد. او افزود: «ما نیاز به تغییر در فلسفه تامین تسلیحات داریم و تانک‌های مدرن جنگی نیز باید تحویل اوکراین داده شوند.»

شیمهال تاکید کرد اوکراین به تانک‌های آمریکایی "آبرامز" و "لئوپارد ۲" آلمان نیاز دارد تا بتواند در میدان‌های نبرد از آن استفاده کند.

انتظار می‌رود شمیهال روز شنبه وارد برلین شود و روز یکشنبه با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان ملاقات کند.

دنیز شمیهال عالی‌ترین مقام و سیاستمدار اوکراینی است که از زمان آغاز تجاوز روسیه علیه اوکراین در شش ماه پیش به برلین سفر می‌کند.

آلمان در ماه‌های اخیر شمار زیادی از تسلیحات سنگین از جمله ۱۰ دستگاه تانک هویتزر خودکششی (Panzerhaubitze) مدل ۲۰۰۰، سه موشک‌انداز و خودروهای بازیابی زرهی به اوکراین تحویل داده است.

به گفته شمیهال، آلمان در ابتدا فقط تجهیزات حفاظتی یا کلاه ایمنی تحویل این کشور می‌داده است اما اکنون مدرن‌ترین سلاح‌ها را تحویل می‌دهد و در این زمینه پیشرفت حاصل شده است.

با این وجود تحویل مستقیم تانک‌های جنگی و خودروهای جنگی پیاده‌نظام هنوز برای شولتس تابو است. هیچ کشور دیگری از ناتو تاکنون چنین سیستم‌های تسلیحاتی را به اوکراین تحویل نداده است.

نخست‌وزیر اوکراین امید زیادی به کمک مالی آلمان دارد. شمیهال در این رابطه نیز ابراز داشت: «ما از صدراعظم شولتس انتظار داریم که نقشی پیشرو در ارائه کمک‌های بیشتر از طریق صندوق بین‌المللی پول و کمیسیون اروپا ایفا کند.» او گفت، بدون حمایت بین‌المللی، اقتصاد اوکراین در معرض خطر تورم شدید قرار خواهد گرفت.

نخست‌وزیر اوکراین از مردم آلمان نیز خواست تا به حمایت خود از اوکراین در جنگ با وجود همه مشکلات مرتبط با آن ادامه دهند. او خاطرنشان کرد: «ما همه هدف رژیم پوتین هستیم و باید با هم برای آزادی در اروپا مبارزه کنیم. ما طرفدار آزادی هستیم. من معتقد نیستم که بتوان از مبارزه برای آزادی خسته شد.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: