آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 12 شهریور ماه 1401 = 03-09 2022

تایوان؛ اقام تازه آمریکا که خشم چین را برخواهد انگیخت

كمک میلیاردر تایوانی برای آموزش نظامی مردم

مدیر ارشد کاخ سفید در امور چین و تایوان در اقدامی که چین آن را مداخله در امور داخلی خود خواهد دانست، فروش ۱.۱ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به تایوان را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «لورا رُزِنبِرگِر»، مدیر ارشد کاخ سفید در امور چین و تایوان، در بیانیه‌ای گفت: همزمان با ادامه یافتن افزایش فشار (چین) بر تایوان، ما در حال تامین آنچه تایوان برای حفظ توانمندی‌های دفاع از خودش نیاز دارد، هستیم.یک مقام کاخ سفید فروش تجهیزات نظامی به تایوان را تأیید کرد

«لورا رُزِنبِرگِر همچنین گفت: فروش احتمالی ۱.۱ میلیارد دلاری سلاح از آمریکا به تایوان که روز جمعه اعلام شد، بازتاب دهنده ارزیابی واشنگتن از نیاز‌های دفاعی تایوان، و ناشی از تهدید چین است.

خبرگزاری فرانسه با گزارش این خبر هدف آمریکا را تقویت توان دفاعی این جزیره در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان تایپه و پکن عنوان کرده است.

قصد آمریکا برای فروش این بسته تسلیحاتی یک ماه بعد از سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام می‌شود. این سفر خشم شدید چین را به همراه داشت.

این بسته شامل ۶۶۵ میلیون دلار سامانه هشدار زودهنگام است که به تایوان برای رصد زودهنگام موشک‌ها کمک خواهد کرد. بسته مورد نظر همچنین شامل ۳۵۵ میلیون دلار موشک‌های هارپون پیشرفته است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که این بسته تسلیحاتی «برای امنیت تایوان» ضروری است.

این سخنگو گفت: «ما از چین می‌خواهیم فشار‌های نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه تایوان را متوقف کرده و در عوض وارد گفت‌وگوی معنادار با تایوان شود.»

كمک میلیاردر تایوانی برای آموزش نظامی

یک میلیاردر در تایوان ۳۳ میلیون دلار برای آموزش نظامی بیش از ۳ میلیون شهروند این جزیره، به دولت تایوان اهدا کرد.

کمک مالی «رابرت تسائو»، میلیاردر ۷۵ ساله تایوان به دولت این کشور پس از آن صورت می‌گیرد که چین در اعتراض به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، رزمایش گسترده‌ای را برگزار کرد.

تسائو که یکی از بزرگ‌ترین بازرگانان تایوان است، در حالی که جلیقه ضدگلوله پوشیده بود، گفت که این کمک مالی را برای آموزش نظامی شهروندان این جزیره در طول ۳ سال اختصاص داده است.

او در ادامه گفت که ۶۰ درصد از این کمک مالی را برای آموزش سه میلیون جنگجو اختصاص داده است و ۴۰ درصد دیگر را صرف آموزش ۳۰۰ هزار نفر با مهارت تک‌تیراندازی خواهد کرد.

تسائو همچنین گفت که اگر چین علیه تایوان از زور استفاده کند، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت خواهد بود.پکن تایوان را بخشی از چین می‌داند و استفاده از نیروی نظامی را برای تحت کنترل درآوردن این جزیره رد نمی‌کند.

تسائو که پیشتر تابعیت تایوانی‌ خود را کنار گذاشته بود، گفته که در حال حاضر تابعیت تایوانی او بازگردانده شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: