آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 شهریور ماه 1401 = 06-09 2022

سرنوشت زن بی پناهی که در زندان با کودکش خودکشی کرد

خبرگزاری هرانا – سعدا خدیرزاده، شهروند بازداشتی اهل پیرانشهر توسط دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان مهاباد، به ١٢ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، سعدا خدیرزاده، شهروند بازداشتی اهل پیرانشهر به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه سوم دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان مهاباد به ریاست قاضی جواد بنائی و مستشاری غلام کریم خانی صادر و به تازگی به خانواده خانم خدیرزاده ابلاغ شده است، وی از بابت اتهامات “معاونت در قتل یکی از اعضای سپاە پاسداران و عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام” به مجموعا به ١٢ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

اولین جلسە دادگاە رسیدگی بە اتهامات خدیرزادە در تاریخ ۲ شهریور ١۴٠١ بە صورت آنلاین در شعبه سوم دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان مهاباد با حضور وکیل مدافع وی و شاکیان پروندە برگزار شد.

پیشتر در اواخر مردادماه امسال، رئیس دادگستری مهاباد ، علیرغم تامین قرار وثیقه برای این شهروند بازداشتی، با آزادی موقت وی مخالفت کرد. شعبه سوم دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان مهاباد برای آزادی خانم خدیرزاده قرار وثیقه سه میلیارد تومانی را تعیین کرده بود.

سعدا خدیرزاده روز پنجشنبه ۲۷ مردادماه، در اعتراض به تداوم بازداشت بلاتکلیفی، فشار نیروهای امنیتی جهت اخذ اعترافات اجباری و عدم پذیرش وثیقه جهت آزادی موقت خود، در زندان ارومیه از طریق دار زدن خود با روسری، اقدام به خودکشی کرد. وی به دنبال این اقدام به بهداری زندان منتقل و تحت درمان قرار گرفته بود.

این شهروند سه شنبه ۲۵ مردادماه، توسط ماموران اداره اطلاعات و حفاظت اطلاعات زندان ارومیه احضار، بازجویی و تهدید شده بود.

خانم خدیرزاده شهروند اهل پیرانشهر روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت و روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه، به زندان ارومیه منتقل شد. وی روز دوشنبە ۳۰ خردادماه، در یکی از‌ بیمارستان‌های ارومیە با عمل سزارین، زایمان کرد و پس از‌ یک روز بە زندان ارومیە بازگرداندە شد.



اردلان September 7, 2022 07:10 AM

ظلم، جنایت و بیدادگری رژیم غیر ایرانی آخوندی بصورت ذاتی تا لحظات پایانی عمر ننگینش ادامه خواهد داشت
قیام سراسری مردم در سراسر کشور تنها راهی خواهد بود که مردم ناچارند تا سرنگونی کامل این رژیم اهریمن کاشت بدون وقفه آن را ادامه دهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: