آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 شهریور ماه 1401 = 07-09 2022

تحلیلگر داخلی: خودشان هم نمی‌ دانند می‌ خواهند چه کنند!

سرخوردگی و ناله‌های برخی مقامات حکومتی ناشی از شکست سیاست خامنه ای در مذاکرات برجام، یعنی سیاست موش‌و گربه بازی در رسانه های حکومتی به سردرگمی و عالم‌برزخی تشبیه شده است.

آصفری، عضو مجلس ولایت گفته: در روند مذاکرات خیلی فرصت‌سوزی داریم، یک بار برای همیشه تکلیف این مذاکرات روشن شود. این‌که هر دفعه مذاکرات بهم می‌خورد، همه را خسته کرده؛ الآن همه در عالم‌برزخی و سردرگم هستند.

احمد زیدآبادی، تحلیلگر مسائل سیاسی هم طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: در دهه شصت مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در خطبه نماز جمعه با انتقاد از دنیای غرب گفت: «آنها اصلا نمی‌دانند ما می‌خواهیم چه کنیم.»

گویا خبرنگاری، نظرِ فرانسوا میتران رییس‌جمهور فقید فرانسه را درباره اظهارات مرحوم هاشمی جویا شده بود. میتران در پاسخ او گفته بود: «رییس مجلس ایران درست می‌گوید. ما واقعا نمی‌دانیم آنها می‌خواهند چه کنند. دلیلش هم این است که خودشان هم نمی‌دانند می‌خواهند چه کنند!»

متاسفانه این داستان هنوز هم به قوت خود باقی است. نه فقط غربی‌ها که ما ایرانیان هم دیگر نمی‌دانیم مسوولان کشور می‌خواهند چه کنند؟ از این‌رو حدس‌مان این است که خودشان هم نمی‌دانند می‌خواهند چه کنند!

تصمیمات و اظهارنظرها به قدری متفرق و نیروهایی که از جانب حکومت حرف می‌زنند، به قدری متشتت‌اند که نه فقط برای یک شهروند عادی بلکه افراد پیگیر مسائل کشور نیز به ‌شدت سرگیجه‌آور است!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: