آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 19 شهریور ماه 1401 = 10-09 2022

فیلم؛ امروز ۱۹ شهریور زادروز زنده‌یاد پویا بختیاری است!

پویا بختیاری در ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ بدنیا آمد و در سن 27 سالگی و در جریان اعتراضات گسترده مردم در 25 آبان 1398 با گلوله مستقیم مزدوران خامنه ای در مهرشهر کرج کشته شد.

پویا فارغ‌التحصیل رشتهٔ مهندسی برق بود و دستی در ادبیات و شعر هم داشت. پویا در جریان اعتراضات آبان 98 چند ویدئو از اعتراضات آن شب و روز ضبط کرد که قلب مردم ایران را لرزاند و با خود همصدا کرد. این پیامها در عین سادگی بسیار تاثیر گذار بودند. (فیلم زیر)

در این ویدئوها پویا بختیاری پیش از اصابت گلولهٔ مأموران، جریان اعتراضات روز و شب ۲۵ آبان در کرج را روی تصاویر روایت می‌کند.

او در بخشی از صحبت‌هایش با صدایی پرشور می‌گوید: "من هم پسر کسی هستم، آمدم اینجا جان خودم را به خطر انداختم، مادرها، پدرها شما هم بگویید بچه‌هایتان بیایند بیرون"

و در بخشی دیگر با لحنی سرشار از زندگی و امید می گوید: "دم همه مردم گرم، مردم این فرصت رو از دست ندین یکبار برای همیشه این رژیم تبهکار و فاسد رو که چهل ساله مردم کشور عزیز ایران رو بدبخت کرده برای یکبار از بین ببریم."

در سالهای اخیر بارها و بارها مادر پویا، ناهید شیرپیشه و پدرش منوچهر بختیاری و سایر اعضای خانواده پویا مورد آزار و دستگیری و ضرب و شتم قرار گرفته اند. اما بقول مادر پویا آرمان‌های پویا آرمان‌های ماست و می‌خواهیم مانند او شاهد رسیدن مردم ایران به آزادی باشیم».




www.youtube.com/watch?v=D4VygwvIiMY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



خسرو September 10, 2022 02:38 PM

یاد پویا بختیاری گرامی باد
ارزوی سلامتی و بهروزی و بهترین ها را برای تک تک اعضای خاندان بزرگ بختیاری دارم
نور ایزد همراه این خانواده باد تا ابد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: