آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 19 شهریور ماه 1401 = 10-09 2022

اجرای حکم وحشیانه قطع انگشتان یک زندانی در زندان اوین

حکم قطع چهار انگشت یک زندانی متهم به «سرقت» به نام‌ مرتضی جلیلی با استفاده از دستگاه گیوتین در بهداری زندان اوین تهران اجرا شد.

یک منبع مطلع با تایید این خبر به شبکه حقوق بشر کردستان گفت:« این زندانی مدتی پیش به همراه یک زندانی دیگر محکوم به قطع عضو به نام یعقوب فاضلی کوشکی برای اجرای حکم از زندان تهران بزرگ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.»

به گفته این منبع،« روز دوشنبه ۱۴ شهریور مرتضی جلیلی از زندان رجایی شهر کرج به زندان اوین تهران انتقال و حکم قطع چهار انگشت دست راست وی با استفاده از دستگاه گیوتین در بهداری زندان اجرا شده است.»

مرتضی جلیلی، ۲۸ ساله و اهل اسلام شهر از حدود ۷ سال پیش در زندان تهران بزرگ به سر می‌برد.

از وضعیت یعقوب فاضلی کوشکی دیگر زندان محکوم به قطع عضو که به همراه این زندانی برای اجرای به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافته اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود به دستور مسئولین قضایی و برای عدم اطلاع رسانی در این خصوص، این زندانی پس از اجرای حکم به سلول انفرادی زندان اوین انتقال یافته است.

شبکه حقوق بشر کردستان ماه گذشته با انتشار گزارشی از اجرای حکم قطع عضو یک زندانی دیگر به نام بهروز مرادی در زندان اوین تهران خبر داده بود.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در تاریخ ۷ مرداد از انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ماموران زندان اوین چهار انگشت دست راست دو زندان دیگر به نام برات حسینی، اهل کرمانشاه و پویا ترابی را با استفاده از دستگاه گیوتین در زندان اوین تهران قطع کرده‌اند.

در تاریخ ۲۰ خرداد شبکه حقوق بشر کردستان و بنیاد عبدالرحمان برومند با انتشار گزارشی از خطر اجرای حکم قطع عضو ۸ زندانی در زندان تهران بزرگ خبر دادند. این دو نهاد مدافع حقوق بشر، هویت ۷ تن از این زندانیان را هادی رستمی، مهدی شاهیوند، مهدی شرفیان، امیر شیرمرد، مرتضی جلیلی، یعقوب فاضلی کوشکی و ابراهیم رفیعی اعلام کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: