آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 19 شهریور ماه 1401 = 10-09 2022

فیلم؛ تجمع فعالان زنان پس از مرگ مظلومانه یک زن بی‌پناه

این روز‌ها نام شلیر رسولی، شیرزن مریوانی که در جریان درگیری با یک شرور متجاوز تحت حمایت سپاه پاسداران، جانش را از داده، تبدیل به نماد مظلومیت زنان در جمهوری اسلامی شده است.

روز پنجشنبه و در جریان مراسم تشییع پیکر این زن ۳۶ ساله، عده زیادی از مردم شهر با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که خشونت علیه زنان را محکوم می‌کرد، شرکت کردند و خواهان مجازات هرچه زودتر متهم پرونده شدند.

به گفته فعالین مدنی در مریوان، متهم سابقه دار از اراذل و اوباش این شهر است که بارها به اتهام آزار و اذیت زنان بازداشت شده ولی پس از مدت کوتاهی با دخالت مقامات محلی آزاد شده است.

حادثه‌ای که منجر به مرگ شلیر رسولی شد، ۱۴ شهریورماه رخ داد. حدود ساعت یک بامداد، زمانی که شلیر در خانه‌شان بود، متهم با او تماس می‌گیرد و با گریه می‌گوید که همسرش مریض شده و درخواست کمک می‌کند. زن جوان نیز با شنیدن این جملات، برای کمک به خانه متهم که در طبقه دوم ساختمانی بود، می‌رود. زمانی که شلیر وارد خانه می‌شود، متوجه می‌شود که از همسر متهم خبری نیست و این مرد به او دروغ گفته تا وی را به داخل خانه‌اش بکشاند. در آن زمان زن جوان تصمیم می‌گیرد خانه را ترک کند، اما متهم مانع می‌شود، در را قفل می‌کند و با گروگان گرفتن زن جوان قصد تعرض به او را داشته است، اما شلیر در برابر وی مقاومت کرده و با او درگیر می‌شود و درنهایت نیز از پنجره طبقه دوم خانه به پایین سقوط می‌کند.

یکی از اهالی محل می گوید: متأسفانه شلیر طوری به داخل کوچه سقوط می‌کند که سرش با زمین برخورد کرده و دچار ضربه‌مغزی می‌شود و مردم با شنیدن سر و صدا متوجه ماجرا می‌شوند و متهم را قبل از اینکه موفق به فرار شود محاصره می‌کنند. پس از آن نیز ماجرا به پلیس گزارش می‌شود و با حضور ماموران، متهم دستگیر می‌شود. از طرف دیگر زن جوان نیز به بیمارستان منتقل می‌شود، اما متأسفانه به‌دلیل شدت ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود جانش را از دست می‌دهد.

تجمع اعتراضی فعالان حقوق زنان علیه زن ستیزی جمهوری اسلامی

امروز شنبه ۱۹شهریور ۱۴۰۱ جمعی از فعالان دفاع از حقوق زنان سنندج در اعتراض به زن ستیزی جمهوری اسلامی در مریوان در مقابل دادگستری این شهر تجمع کرده و با قرائت بیانیه نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

آنها گفتند: آنچه امروز ما را وادار به واکنش نموده است و به شکل روشنی خودنمایی می‌کند، سیستماتیک بودن این خشونت‌هاست، متأسفانه نه تنها سازوکاری برای بازداشتن فرد صاحب قدرت از ارتکاب خشونت وجود ندارد، بلکه در یک توافق نانوشته اعمال خشونت بر زنان عادی‌سازی شده و عواقب جدی متوجه خشونت‌گران نیست. آزارهایی که به‌رغم آشکار بودنشان در تمامی این سالها نادیده گرفته شده‌اند.

ما زنان ضمن محکوم کردن این رفتار شنیع و ضدانسانی، از تمامی فعالان حقوق‌بشر در ایران و جهان تقاضا می‌کنیم که در این رابطه سکوت خود را بشکنند و به جد وارد میدان شوند. (فیلم زیر)





www.youtube.com/watch?v=G2Y0Ohl3pRc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: