آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 19 شهریور ماه 1401 = 10-09 2022

اروپا: با اقدامات تهران ﺍﺣﯿﺎﯼ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ

ایسنا نوشت: سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک‌ مدعی شدند مواضع و خواسته‌های ایران در مذاکرات وین، چشم‌انداز احیای توافق هسته‌ای را به خطر می‌اندازد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه، آلمان و انگلیس(تروئیکای اروپا) امروز در بیانیه‌ای از خواسته ایران در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای مبنی بر این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحقیقاتش درباره ذرات اورانیوم یافت‌شده در سه سایت هسته‌ای را به پایان برساند، ابراز نارضایتی کرده و مدعی شدند، این خواسته مذاکرات را به خطر می‌اندازد.

سه کشور اروپایی با انتقاد از ایران گفته‌اند «در وضعی که ما در حال نزدیک‌تر شدن به توافق بودیم، ایران موضوعات جداگانه‌ای را بازگشایی کرد که مربوط به تعهدات بین‌المللی الزام‌آور حقوقی آن تحت معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) و توافق پادمان‌ با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. این خواسته اخیر تردیدهای جدی در مورد نیات و تعهد ایران به نتیجه موفقیت آمیز برجام ایجاد می کند.»

بریتانیا، فرانسه و‌آلمان گفته اند «متأسفانه ایران ترجیح داده است از فرصت حساس دیپلماتیک استفاده نکند. در عوض، ایران به گسترش برنامه هسته ای خود فراتر از هر گونه توجیه غیر نظامی قابل قبولی، ادامه می دهد.»

این سه کشور اروپايی گفته اند که «موضع ایران در تضاد با تعهدات الزام آور قانونی آن است و چشم انداز بازگرداندن برجام را به خطر می اندازد.»




اردلان September 10, 2022 09:22 PM

اینقدر که اروپایها نگران بخطر افتادن برجام هستند پدر و مادرها در فکر خطرات پیش روی فرزندان خود نیستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: