آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 شهریور ماه 1401 = 13-09 2022

برجام؛ یک منبع اسرائیلی: رابرت مالی کنار گذاشته شده است؟

خبرگزاری بلومبرگ در یادداشت شورای سردبیری خود به دولت بایدن توصیه کرده است به گونه‌ای عمل کند که گویی برجام مرده است و جلوی صادرات نفت ایران به چین را بگیرد. این خبرگزاری آمریکایی هشدار داده است که هرگونه تعلل در این زمینه، پیامد خواهد داشت.

این در حالیست که نشریه تایمز اسرائیل از قول یک مقام ارشد اسرائیلی مدعی شد که رابرت مالی، رئیس هیات مذاکره کننده امریکا در گفتگوها با ایران، کنار گذاشته شده است.

این مقام بلندپایه اسرائیلی گفت که رابرت مالی، فرستاده جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مذاکرات غیرمستقیم با ایران و هدف مکرر انتقادات تل آویو، کنار گذاشته شده است.

در همین حال، لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال نوشت: من با احتیاط زیادی به ادعاها در مورد رابرت مالی نگاه می کنم.

از سوی دیگر یک پژوهشگر مسائل بین المللی در تهران گفت: برجام تنها آرام بخشی موقتی برای تنش میان ایران و غرب است و صرفا زمانی می‌توانست یک راه حل پایدار باشد که یک گام در بین گام‌های بعدی در راه مدیریت و سپس رفع مجموع اختلافات استراتژیک ایران و غرب باشد؛ چیزی که به نظر نمی رسد طرفین در آن مسیر حرکت کنند.

دیاکو حسینی گفت: این تلقی که ایران بخشی از محور تجدیدنظر طلبانه چین و روسیه نسبت به نظم جهانی است، اراده برای مقابله با ایران را تقویت کرده است. بدون اصلاح این برداشت‌های غیردقیق و اراده برای کاهش جامع تنش ایران و آمریکا، احیای برجام تغییر عمده‌ای در تنش میان این دو ایجاد نمی کند و عدم احیای آن، به مراتب نتایج بدتری خواهد داشت.



مرگ بر روسیه September 13, 2022 01:45 PM

بلینکن: ایران نمی‌ خواهد یا نمی‌ تواند آنچه را که برای دستیابی به توافق لازم است انجام دهد

عالیجناب بلینکن عزیز شما به زودی متوجه خواهید شد که باند روسی در حکومت ایران نمی خواهد معامله ای انجام دهد که منافع روسیه را به خطر بیندازد

گزارش یا اعتراض به این نظر


منوچهر September 13, 2022 03:39 PM

«این تلقی که ایران بخشی از محور تجدیدنظر طلبانه چین و روسیه نسبت به نظم جهانی است، اراده برای مقابله با ایران را تقویت کرده است»

این هم از برکات دکترین «نگاه به شرق» که توسط لاریجانی ها به معظم‌له اماله گردید و بعنوان فضاحت‌بارترین سیاست کلان اتخاذ شده توسط رژیم اسلامی تمامیت ارضی و امنیت ملی ایران را در مرکز اهداف تعیین شده برای نابودی فوری توسط غرب قرار داد

راستی کسی از گربه‌های انگلیسی (لاریجانی‌ها) خبر دارد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: