آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 23 شهریور ماه 1401 = 14-09 2022

مسابقات جهانی؛ ورزشکار اسرائیلی حریف کشتی گیر ایرانی شد

امیرمحمد یزدانی، ملی‌پوش ایرانی در وزن ۷۰ کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی آزاد در دور اول باید با حریفی اسرائیلی رو در رو شود.

قرعه‌کشی مسابقات جهانی کشتی آزاد در صربستان روز چهارشنبه انجام گرفت و مشخص شد که امیرمحمد یزدانی در دور اول این مسابقات باید با جاش فاین‌سیلور از اسرائیل کشتی بگیرد.

کشتی‌گیران اسرائیل در سه وزن کشتی آزاد، در مسابقات جهانی صربستان حضور دارند. هدایت این تیم را نیز کندال کراس قهرمان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا از آمریکا به عهده دارد.

یکی از نگرانی‌های کشتی‌گیران ایرانی این بود که با توجه به منع حکومتی برای ورزشکاران انجام مسابقه با حریفان اسرائیلی، در صورتی که طبق قرعه با نمایندگان اسرائیل مواجه شوند، فرصت حضور در مسابقات را از دست می‌دهند.

جمهوری اسلامی کشور اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد. طبق سیاست ولی فقیه، ورزشکاران ایرانی اجازه رویارویی برای ورزشکاران اسرائیلی در رقابت‌های بین‌المللی را ندارند، امری که هزینه‌های بسیاری را به کاروان‌های ورزشی ایران تحمیل کرده است. تعلیق جودوی ایران یکی از آخرین این موارد است.

به گزارش رادیو فردا، اکنون نیز غیبت احتمالی امیرمحمد یزدانی در این مبارزه، منجر به حذف او از رقابت‌ها و محرومیت احتمالی‌اش خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: