آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 24 شهریور ماه 1401 = 15-09 2022

همبستگی ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ با اعتراض در ایران

همبستگی «ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ» با اعتراض خانواده‌های محکومان به اعدام

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲۴ شهریور ۱۴۰۱: در بیانیه‌ای که عصر امروز منتشر شد، «ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ»، متشکل از ۱۶۰ نهاد از سراسر جهان همبستگی خود را با خانواده‌ها و بستگان محکومان به اعدام در ایران اعلام کرد. این ائتلاف از سازمان ملل متحد خواست تا گام‌های قطعی برای جلوگیری از اعدام‌های بیشتر بردارد.

«ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ»، همبستگی خود را با خانواده‌ها و بستگان محکومان به اعدام و سازمان‌ها و نهادهای جامعه مدنی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، اعلام می‌کند.

ائتلاف جهانی، سرکوب اعتراض این خانواده‌ها را به مجازات اعدام که در تجمع ایشان مقابل ساختمان قوه قضائیه و شعب دادگاه‌های انقلاب صورت گرفت، به‌شدت محکوم می‌کند. تظاهرات آن‌ها که از تاریخ ۱۵ شهریور آغاز شده،‌ صلح‌آمیز بوده است. آنان پلاکاردهایی با هشتگ #اعدام_نکنید در دست گرفته بودند. روز ۲۰ شهریور بسیاری از خانواده‌ها مورد ضرب و جرح نیروهای امنیتی قرار گرفتند و بازداشت شدند.

تظاهرات آن‌ها بی‌دلیل نبود. طبق آمار سازمان حقوق بشر ایران بیش از ۴۱۳ تن از آغاز سال میلادی ۲۰۲۲ تا کنون در ایران اعدام شده‌اند. این بالاترین میزان اعدام از سال ۲۰۱۷ تا کنون است. تنها در دو هفته‌ نخست ماه سپتامبر، دست‌کم ۴۴ تن اعدام شدند.

تمام انسان‌ها باید از حق آزادی تجمع صلح‌آمیز برخوردار باشند و جلوگیری از اجتماع خانواده‌هایی که نگران سرنوشت بستگان خود هستند، در حالی که عزیزانشان در خطر اعدام قرار دارند، قابل درک نیست.

ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ از سازمان ملل متحد و اعضای آن می‌خواهد که گام‌هایی قاطع برای جلوگیری از اعدام‌های بیشتر بردارند. یکی از این گام‌ها می‌تواند اعتراض علنی به سرکوب خانواده‌ها باشد.

ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ شامل بیش از ۱۶۰ سازمان مردم‌نهاد، کانون‌های وکلا و اتحادیه‌هاست. هدف این ائتلاف تقویت مبارزه علیه مجازات مرگ در ابعاد جهانی است. هدف نهایی، رسیدن به لغو مجازات اعدام در تمامی کشورهاست.

سازمان حقوق بشر ایران عضو ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ است و از سال ۲۰۱۱ یکی از اعضای شورای راهبردی این ائتلاف بوده است.

برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید:

https://iranhr.net/en/articles/5476



ایران فردا September 15, 2022 09:25 PM

آنطور که از شواهد بر میاید ، اخوند جنایتکار و عامل کشتار بیش از یک میلیون ایرانی، سوری به درک واصل شده ، ولی مغز های متعفن این رژیم ارازل و اوباش از اعلام ان خودداری میکنند تا خود را آماده و جم وجور کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرچ September 15, 2022 11:28 PM

اقایان ائتلافیون دروغ میگن مثل سگ بعدازچهل واندی سال تازه یادشون افتاده که چندهزارایرانی تاحالا کشته شدن پس تا حالاچرا خفه خون گرفته بودید الان دیگه خیلی دیر شده همه ایرانیان وطن پرست فهمیدن که شماهم ازاینهاحمایت کردین وخودشما هم د این جنایت بشریت شریک هستید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: