آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 شهریور ماه 1401 = 19-09 2022

آمریکا قاتل مهسا را شناسايی کرد و خواستار پاسخ‌گویی او شد

در حالی که مرگ مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ایرانی به داغ‌ترین موضوع در رسانه‌های آمریکا در ارتباط با ایران تبدیل شده است، دولت جو بایدن خواهان پاسخگویی جمهوری اسلامی در قبال مرگ این دختر شد.

به گزارش رادیو فردا، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: مرگ مهسا امینی «پس از جراحات وارده در زمان بازداشت او در پلیس به اتهام حجاب "نامناسب"، یک توهین وحشتناک و فاحش به مبانی حقوق بشر است».

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: «زنان ایران باید حق داشته باشند که به‌دور از خشونت و اذیت و آزار هر چه می‌خواهند بپوشند» و رژیم ایران «باید به توسل به خشونت علیه زنان که حق استفاده از آزادی‌های اساسی خود را دارند، پایان دهد».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که این نهاد با خانواده و بستگان مهسا ابراز همدردی می‌کند.

نهادهای متعدد جمهوری اسلامی در سه روز اخیر تلاش کرده‌اند تا افکار عمومی را در مورد نحوه فوت مهسا امینی توجیه کنند ولی اعتراضات گسترده خیابانی و موج وسیع واکنش‌های داخلی و بین‌المللی به این اتفاق نشان می‌دهد که موفقیتی نداشته‌اند.

مرگ این دختر جوان موجب خشم شدیدی در ایران شده و در جامعه جهانی نیز به عنوان نمونه رفتار زن‌ستیزانه حکومت جمهوری اسلامی، در صدر اخبار و گزارش‌های رسانه‌‌ها قرار گرفته است.




بابک خرمدین September 20, 2022 08:58 AM

این رشته سری دراز (1400 سال) دارذ ---> "عایشه"

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانیان September 20, 2022 09:47 AM

جالب اعتراض اتحادیه اروپا شریک آخوند هاست که گفته کسانی را که بازداشتگاه میبرید شکنجه نکنید از نظر این اتحادیه گرامی بازداشت مردم در خیابان بدون هیچ جرمی مشکلی نیست ای بی پناه و مظلوم ایرانیان که حامی خود را در سال ۵۷ با جوزدگی و اشتباه از دست دادند

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو September 20, 2022 10:42 AM

تیتر این خبر دروغه، بالاخره قاتل کیه ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: