آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 شهریور ماه 1401 = 20-09 2022

توییت جنجالی "ماسک" در باره اینترنت ماهواره‌ای در ایران

ایلان ماسک در توییتر گفته است که برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران برای دریافت مجوز معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهد رفت.

به گزارش خبرآنلاین، توییت ایلان ماسک در واکنش به کاربران ایرانی توییتر خبرساز شده است. او نوشته است: «استارلینک برای معاف شدن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران اقدام خواهد کرد.»

ماجرای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک این روزها در صدر اخبار فناوری است و هر روز جنبه‌ای تازه از آن در معرض توجه قرار می‌گیرد.

در جریان جنگ اوکراین برای نخستین بار به شکل جدی امکان استفاده از این تکنولوژی در معرض آزمایش قرار گرفت و واکنش روسیه نشان می‌دهد که از این آزمایش سربلند بیرون آمده است.

در ایران هم از زمان مطرح شدن طرح صیانت بحث امکان استفاده از این فناوری جدید مطرح شده است. برای نمونه محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشین ارتباطات درباره فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین در شبکه اجتماعی خود نوشت: «امروز در فضای مجازی مولفه‌ی «قدرت» با ارائه خدمت بهتر به مردم حاصل می‌شود. اگر شما خدمت مناسب (البته مناسب از دیدگاه مردم) برای آن‌ها فراهم نکنید، دیگران خواهند کرد.»

ایلان ماسک تا پیش از این درباره احتمال ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران سکوت کرده بود و عملا این احتمال نزدیک به صفر دیده می‌شد. اما در توییت جدید صحبت از امکان ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در صورت اجازه دولت آمریکا به میان آمده است.




Farbod September 20, 2022 08:59 AM

رادیو در شرایت فعلی، بهترین وسیله سازماندهی و هدایت جنبش مردم علیه حکومت ضد بشری اسلامی ایران میباشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: