آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 شهریور ماه 1401 = 20-09 2022

برجام؛ ماکرون با رئیسی دیدار می‌کند/بورل: هیچ فایده‌ای ندارد

کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با ابراهیم رئیسی دیدار می‌کند.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین روز چهارشنبه با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار دوجانبه انجام خواهد داد.

این در حالیست که وزیر خارجه فرانسه که به نیویورک رفته، درباره احتمال از دست رفتن فرصت رسیدن به توافق بر سر برجام هشدار داد.

در همین حال مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام بی‌فایده بودن دیدار با رئیسی در نیویورک برای حصول توافق در موضوع مذاکرات وین، گفت که از نظر او احتمال هیچ پیشرفتی در این‌خصوص نیست.

خبرگزاری فارس نوشت: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه در مصاحبه با نشریه «پالتیکو» مدعی شد که حتی دیدارهای هفته پیش‌رو در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نیز نمی‌تواند پیشرفتی در مذاکرات و احتمال حصول توافق در موضوع هسته‌ای ایران حاصل کند.

وی با ادعای اینکه اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر در تلاش برای مجاب کردن همه طرف‌ها جهت طی کردن آخرین گام‌ها برای «احیای توافق هسته‌ای ایران» بوده، گفت از نظر او احتمال هیچ پیشرفت بزرگی در این‌خصوص و مذاکرات وین وجود ندارد.

این مقام ارشد اروپایی در حاشیه حضور در نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به پالتیکو گفت: «در سه ماه گذشته، تعامل‌ها و فرایند چند مرحله‌ای، در حال همگرایی بود. فعالیت‌ها بین طرف‌ها باعث بهبودی نتیجه شده بود. ولی در چند هفته گذشته، مسئله دیگر این نبود. ما اکنون در بن‌بست قرار داریم. ما متوقف شده‌ایم».

بورل اظهار داشت: «پیشنهاد و درخواست قبلی که توسط طرف ایرانی مطرح شد، فایده‌ای برای رسیدن به یک توافق نداشت و اینکه برخی می‌گویند ممکن است این هفته اتفاقی بیافتد، من که چنین گمان نمی‌کنم».

وی از پاسخ به این سوال پالتیکو که آیا شخصاً آماده دیدار با ابراهیم رئیسی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل هست، طفره رفت و مدعی شد: «آنها (ایران) قول‌هایی به من داده بودند؛ وقتی که به دوحه سفر کردند، وقتی که به وین رفتند. گمان نمی‌کنم که دیدار با رئیس جمهور [رئیسی] هم بتواند چیزی را حل کند».



Akbar September 20, 2022 08:44 PM

مکرون قزمیت ترین رییس جمهوریه که فرانسه به خودش دیده

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو September 20, 2022 10:38 PM

رییسی به زودی اعدام میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


ساسان September 21, 2022 06:51 AM

چقدر دولتها احمق هستند ، این تخم شیطان را که از این فرقه ذاله اخوندی بیرون آمده را بیرون بیندازید ، چقدر احمق است این سازمان ملل ، همش هم تحقیر ریس جمهور امریکاست ، که فقط فکر منافع خودش است ،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: