آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 شهریور ماه 1401 = 21-09 2022

سکوت مطلق خامنه‌ای درباره اعتراضات مردمی به مرگ مهسا

رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در نخستین سخنرانی خود پس از درگذشت مهسا امینی بر اثر خشونت ماموران گشت ارشاد و گسترش اعتراضات خیابانی به نقاط مختلف ایران، هیچ اشاره‌ای به این اتفاقات نکرد.

به گزارش رادیو فردا، خامنه‌ای در آستانه آغاز سالگرد جنگ ایران و عراق که در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی از آن با عنوان «هفته دفاع مقدس» یاد می‌شود، در جمع شماری از فرماندهان و سربازان دوران جنگ و بازماندگان قربانیان آن دوران سخن می‌گفت.

وی در حالی با بی‌اعتنایی از کنار اتفاقات روزهای اخیر گذشت که انتظار می‌رفت در سخنرانی روز چهارشنبه، ۳۰ شهریور، به این اتفاقات اشاره کند و همچون موارد بسیار در گذشته در سخنانی تکلیف نیروهای امنیتی و پلیس در برخورد با اعتراضات را مشخص کند.

شمار زیادی از هواداران حاکمیت نیز که پس از درگذشت مهسا امینی بر اثر ضرب و جرح ماموران گشت ارشاد، به جمع مخالفان نهاد امر به معروف و نهی از منکر پیوسته‌اند، در روزهای اخیر در اتاق‌های کلاب‌هاوس امیدوار بودند خامنه‌ای درباره خشونت علیه شهروندان به ویژه زنان، به نیروهای پلیس تذکر دهد.

در دیگر سو نیز این گمانه مطرح بود که رهبر جمهوری اسلامی همچون همیشه از مقوله حجاب دفاع خواهد کرد و به صورتی غیرمستقیم، فرمان سرکوب اعتراضات را به نیروهای تحت امر خود خواهد داد.

سکوت رهبر جمهوری اسلامی در حالی است که در چند روز گذشته نام او در شهرهای مختلف ایران پس از مرگ مهسا امینی در شعارها مطرح بوده و معترضان از وی با عنوان «دیکتاتور» و «ضحاک» نام برده‌ و بارها شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر داده‌اند.



ایران فردا September 21, 2022 12:51 PM

این جنایتکار کودک کش فرقه تبهکار خودش هم این چرندیات را قبول نداره ٫ ولی آن وطن فروشان جنایتکاری که در کنار جسد او جمع شده اند قاتلان مردم ایران هستنند که برای مقام و قاچاق و زر و زور مردم را فروخته اند
البته به استثنای جاسوسان دوست ملت ما اسرائیل که در آن جمع حضور دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهروز September 21, 2022 03:50 PM

در مورد شایعه مرگ رهبر به نطر من با توجه به این که حداقل ۱۰ سال هست در بزنگاهها این شایعه توسط اتاق فکر حکومت منتشر میشه علت در همه این سالها این بوده و هست که ابتدا به خاطر تنفر مردم از او امیدی در دلها ایجاد کنند و پس از چند روز که سُر و مُر و گنده نشانش دادند مردم را سرخورده و افسرده کنند و به این باور برسانند که این آدم مُردنی نیست و به نوعی رویین تن و آسیب ناپذیره به لطیفه هایی که درباره جنتی ساخته میشه نگاه کنین یا این حرف در میان مردم که آخوندا نمی میرن یا این رژیم تا ۱۰۰ سال دیگه هم عوض نمیشه همه و همه نشانگر افسردگی و ناامیدی مردم هست
و یادمون بیاد شعر اخوان ثالث را که گفت
لیک بی مرگ است دقیانوس، وای وای افسوس
درمورد بیماری رهبر کره شمالی و جدیدا پوتین هم همین داستان هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: