آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 شهریور ماه 1401 = 21-09 2022

تجمع دانشجویان دانشگاه "سیستان و بلوچستان" در زاهدان

عبدالستار دوشوکی
مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

تجمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان غروب چهارشنبه در زاهدان‎‎

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان غروب چهارشنبه در زاهدان, نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها حضور پر رنگ و رعب آوری داشتند و درگیری صورت گرفت و اینترنت زاهدان تقریبا قطع شده است. اینستاگرام هم قابل دسترسی نیست.

درخواست از مردم بلوچستان و دانشجویان برای پیوستن به قیام ملی

چهل و سه سال پیش یعنی در سال پنجاه و هشت وقتی با دستور خمینی به کردستان حمله شد, بعنوان یک دانشجو پزشکی تظاهرات نسبتا گسترده ای را در حمایت از "برادر کرد" در شهر کوچک آن زمان چابهار براه انداختیم و از برادران کرد خود حمایت کردیم و "شعار دادیم بلوچستان متحد کردستان".

اکنون اکثر استانهای کشور فریاد اتحاد با کردستان و مهسا (ژینا) امینی می دهند و فریاد می زنند "می کشم می کشم آنکه خواهرم کشت".

بیش از هر زمان و هر کس دیگری این وظیفه نسل جوان و بخصوص دانشجویان دانشگاه های بلوچستان است که در اعتراض به قتل بیرحمانه و جنایتکارانه خواهر کرد خودشان و مظالمی که بر ما می رود همدوش بقیه دانشجویان و مردم کشور, در محیط دانشگاه های بلوچستان اعتراض مسالمت آمیز خود را نشان دهیم.

همانگونه که دانشجویان و جوانان چابهار و زاهدان و بقیه شهرها چند سال پیش این حرکت قهرمانانه را از خودشان نشان دادند و مایه افتخار همه ما شدند. اکنون کردستان و بقیه ایران منتظر بلوچستان است. نباید ترسید زیرا ما همه با هم هستیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: