آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 شهریور ماه 1401 = 22-09 2022

اعتراضات در ایران؛ منبع حکومتی: دو آتش به اختیار کشته شدند

خبرگزاری های حکومتی از به‌هلاکت رسیدن دو پاسدار بسیجی در اعتراضات سراسری در شهرهای مشهد و تبریز خبر دادند.

در ادامه اعتراضات ضد حکومتی در ایران، مردم معترض شهرهای بزرگ و کوچک ایران با وجود افزایش تعداد جان باختگان و مجروحان،به تظاهرات خود ادامه داده و برخی نهادهای حکومتی را محاصره کردند.

با گسترش اعتراض‌ها، نیروهای بسیجی به کمک نیروی انتظامی و سپاه پاسداران آمده‌اند که برخی‌شان با لباس شخصی در سرکوب اعتراض‌ها دست دارند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع مطلع گزارش داده که یک بسیجی دیشب در مشهد کشته شد.

ایرنا به نقل از این منبع نوشته که این بسیجی «به شکل خودجوش و هیاتی» برای مقابله با اعتراض‌ها به خیابان آمده بود و در سه راه راهنمایی مشهد چاقو خورده و قبل از رسیدن به بیمارستان جانش را از دست داده است.

هنوز تعداد دقیق معترضانی که توسط نیروهای امنیتی کشته شدند روشن نیست. اما بررسی‌های بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که در این مدت دستکم ۹ تن از معترضان جانشان را از دست داده‌اند.

همچنین خبرگزاری مهر نوشت: «حسین اوجاقی» از بسیجیان تبریزی که برای مقابله با آشوبگران در مقابل مصلای تبریز حضور داشت، در جریان حمله عناصر معاند با سلاح سرد به‌شهادت رسید.

مروری به آنچه در شب پنجمین روز اعترضات گذشت

همزمان با گسترش اعتراضات دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران محدود شد.

براساس گزارش‌ها تا شب گذشته، دست‌کم ۹ نفر در تظاهرات سراسری ایران کشته شده‌اند.

اعتراضات سراسری تا شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور به بیش از ۸۰ شهر رسید.

در تعدادی از شهرها از جمله در تهران معترضان، تعدادی از تابلوها و بنرهای تبلیغاتی وابسته به حکومت را آتش زدند و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

امجد امینی، پدر مهسا امینی شب گذشته در برنامه «۶۰ دقیقه» بی‌بی‌سی فارسی گزارش اولیه پزشکی قانونی و هر گونه سابقه بیماری دخترش را رد کرد و آنها را «دروغ» خواند.

همزمان با موج اعتراض‌ها که کشور ایران را فرا گرفته، شمار زیادی از هنرمندان و سینماگران هم اعلام کرده‌اند که به سوگ نشسته‌اند و بعضی از بازیگران زن از جمله کتایون ریاحی حجابشان را برداشته‌اند.



نسربن September 22, 2022 10:19 AM

دیروز تظاهرات بزرگی در مونترال تا تلویزیون سی بی ای برگزار شد و مردم بخصوص دختران با خشم فراوان بر علیه خامنه ای شعار میدادند و خواستار سرنگونی وی شدند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا September 22, 2022 12:46 PM

هموطنان آرتشی و سپاهی ٫ آنهای از شما که دستشان به خونملت آقشته نیست دست از برادر کشی بکشید٫ این فرمانده های دزد و قاچاقچی و کودک کش شما خود در قصر سوراخ های خود مخفی شده اند و شما را در خیابان ها به کشتن کودک و زن و مرد بی سلاح میفرستنند ٫ جنایتکارانی هستنند که برای جیب های گشاد خود شما را به خواهر و برادرکشی میفرستنند
هموطنان مسلح ٫ این هموطنان با دست خالی در کف خیابان‌ها برای فرزندان و نسل آینده شما هم فریاد میکشند
این جانینان ریا کار ٫ ریشی گذاشتنند و عمامه ذلت و بردگی انسان ها به سر و قرآن بدست ٫ کودک میکشند زن و مرد بی سلاح میکشند ٫ دزدی ثروت ایرانیان میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اتمام حجت September 22, 2022 11:19 PM

کاری نکنید که مردم دست به اسلحه شوند که آنروز دیگر کنترل از دست همه خارج خواهد شد تسلیم مردم شوید اگر خشونت را ادامه دهید اسلحه ها بیرون خواهد آمد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: