آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 شهریور ماه 1401 = 22-09 2022

انگلیس انتقال سفارتخانه خود به اورشلیم را بررسی می‌ کند

بیش از چهار سال پس از اقدام دولت وقت آمریکا در انتقال سفارت خود در اسرائیل از تل‌آویو به اورشلیم، نخست‌ وزیر جدید بریتانیا اعلام کرد که دولتش انجام اقدام مشابهی را بررسی می‌کند.

به گزارش رسانه‌های بریتانیا و اسرائیل، لیز تراس، نخست‌ وزیر تازه بریتانیا، روز چهارشنبه، ۳۰ شهریور، در دیدار با یائیر لاپید، نخست‌ وزیر دولت انتقالی اسرائیل، در حاشیه هفتاد و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت که بررسی انتقال سفارت بریتانیا از تل‌آویو به اورشلیم در دستور کار دولت لندن خواهد بود.

خانم تراس در آستانه به دست گرفتن رهبری حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری نیز به گروه یهودیان محافظه‌کار حامی اسرائیل در بریتانیا گفته بود که اگر او مسند امور در «خانه شماره ده» (نهاد نخست‌وزیری بریتانیا) را به دست بگیرد، بررسی انتقال سفارت کشورش به اورشلیم را عملی خواهد کرد.

به نوشته جروزالم پست، یک مقام ارشد اسرائیلی که یائیر لاپید را در دیدار روز ۳۰ شهریور میان او و خانم تراس همراهی کرده، گفته آقای لاپید اطمینان یافته که خانم تراس قول خود را عملی خواهد کرد.

لاپید و شمار دیگری از مقامات ارشد اسرائیلی، خانم تراس را «دوست بسیار خوب» و «وفادار» به اسرائیل در سال‌های اخیر شناسایی کرده و از احراز پست نخست‌وزیری از سوی این سیاستمدار حامی اسرائیل ابراز خشنودی کرده بودند. رادیو فردا




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: