آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 شهریور ماه 1401 = 22-09 2022

سوزش سپاه؛ روزنامه‌ نگارِ پیگیر وضعیت مهسا هم بازداشت شد

فاطمه سپهری، فعال مدنی توسط تعداد پر شماری از نیروهای امنیتی در منزل خود در مشهد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱، فاطمه سپهری در مشهد بازداشت شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “ابتدا حدود بیست ماشین از نیروهای امنیتی منزل خانم سپهری را محاصره کردند و سپس وی را به همراه پسرش و دو دختر جوان بازداشت کردند.”

همچنین نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگاری که در ابتدا خبرهای مربوط به مهسا امینی و خانواده او را از بیمارستان کسری در تهران منتشر کرد، بازداشت شد.

بر اساس اعلام دوستان و اطرافیان او در شبکه‌های اجتماعی، خانم حامدی شامگاه چهارشنبه، ۳۰ شهریور، بازداشت شده است.

درباره اتهامات این روزنامه‌نگار تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده و منابع رسمی هم اظهار نظری نکرده‌اند.

سوزش سپاه پاسداران تا مغز استخوان از برگزاری اعتراضات

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه، ۳۱ شهریور، اعتراضات خیابانی در ده‌ها شهر ایران پس از مرگ مهسا امینی را «فتنه» نامید و از قوه قضائیه خواست با «دروغ‌پردازان» در فضای مجازی، برخورد «عبرت‌آموز» انجام دهد.

به گزارش رادیو فردا، بیانیه رسمی سپاه پاسداران پس از گسترش اعتراضات به دست‌کم ۸۰ شهر ایران و تشدید درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و پلیس و شهروندان خشمگین از خشونت‌ها برای اعمال حجاب اجباری صادر می‌شود که منجر به مرگ مهسا امینی، زن جوان اهل سقز در تهران، شد.

سپاه، نه تنها اعتراضات را «فتنه» نامیده، بلکه مدعی شده که «نظام سلطه و صهیونیسم و پیاده‌نظام‌های داخلی» آن با «القای روایت‌های جعلی و جهت‌دار به افکار عمومی» درگذشت مهسا امینی را بهانه قرار داده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: