آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 مهر ماه 1401 = 23-09 2022

آمریکا: صدای شجاعانه مردم ایران در سراسر جهان شنیده شد

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در توئیتی نوشت: مردم آمریکا در کنار معترضان شجاع در ایران ایستاده‌اند. ایرانی ها بسیار شایسته حکومتی بهتر از این رژیم تروریستی هستند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در توئیتی نوشت: صدای دلیرانه مردم ایران در سراسر جهان شنیده می‌شود.

نانسی پلوسی در توئیت خود نوشت: کنگره ایالات متحده در سوگ مرگ هولناک مهسا امینی به آنها می‌پیوندد. تهران باید به کمپین خشونت‌آمیز و سیستماتیک سوء‌استفاده از زنان و دختران پایان دهد.

هیلاری کلینتون، سناتور و وزیر خارجه سابق آمریکا در یک پیام توییتری ضمن حمایت از اعتراضات مردمی در ایران و اشاره به مرگ «دلخراش» مهسا امینی، نوشت که مردم ایران «لایق زندگی فارغ از خشونت و ارعاب هستند».

او در ادامه نوشته است: «چشم جهان به شماست.»

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم نوشت: «کانادا حمایت کامل خود را از مردمی که در حال تظاهرات صلح‌آمیز و بیان نظر خود هستند ابراز می‌کند. ما از رژیم ایران می خواهیم به سرکوب آزادی بیان پایان دهد – و آزار و تبعیض علیه زنان را متوقف کند.»

بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز ضمن محکوم کردن جان‌باختن مهسا از تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه دراین‌باره حمایت کرده است.

بیل کلینتون در توییتی نوشته است: من جان‌باختن مهسا امینی را محکوم می‌کنم و به درخواست‌ها برای تحقیقات بی‌طرفانه در این‌باره می‌پیوندم. من از مردم ایران حمایت می‌کنم، زیرا آنها خواستار پاسخگویی هستند و برای دفاع از حقوق اساسی زنان در برابر خشونت نیروهای امنیتی اعتراض می‌کنند.»



غضنفر September 23, 2022 12:07 PM

جهان فقط صدای مردم رو میشنوه، همین، و بعدش یک بیانیه از خودشون در میکنن همین و همین و باز فرداش میرن میشینن سر میز مذاکره با این حکومت اسلام فاشیستی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: