آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 مهر ماه 1401 = 30-09 2022

فیلم؛ زاهدان: منابع محلی می‌گویند ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند

گزارش‌ها از زاهدان حاکی است که در جریان تظاهرات در این شهر، تیراندازی رخ داده و منابع محلی می‌گویند که «د‌ها نفر کشته و مجروح شده‌اند». (فیلم زیر)

هنوز آمار دقیق کشته‌شدگان روشن نیست، اما خبرگزاری‌ فارس کشته شدن دو نفر را گزارش کرده است و منابع محلی تاکنون اسامی سه نفر را به عنوان کشته‌شده این درگیری‌ها منتشر کرده‌اند.

کمپین فعالان بلوچ که از کشته و زخمی شدن «دهها نفر» گزارش داده، اسامی دو تن از کسانی را که کشته شده‌اند، اعلام کرده است.

این وب‌سایت با انتشار عکسی از دو معترضی که کشته شده‌اند، نوشته که یکی از این دو نفر محمود برآهویی نام دارد و اهل روستای شیرآباد است و دیگری یکی از «طلبه‌های مدرسه دینی بدرالعلوم» به نام امین است.

خبرگزاری «حال‌وش» نیز که اخبار منطقه‌ را پوشش می‌دهد، گزارش داده که علاوه بر این دو نفر، یکی دیگر از کشته‌شدگان رافع نارویی نام دارد که یک جوان ۲۳ ساله اهل زاهدان است.

کمی بعد، کمپین فعالان بلوچ نیز کشته شدن رافع نارویی را تایید کرد.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، بعد از نمازجمعه زاهدان و سخنرانی مولوی عبدالحمید، برخی از نمازگزاران در خیابان‌های این شهر دست به اعتراض زدند.

در یک ماه گذشته انتشار خبر «تجاوز فرمانده نیروی انتظامی چابهار» به یک دختر ۱۵ ساله، موجی از خشم و اعتراض عمومی را در پی داشته است.

به گزارش بی بی سی، کمپین «فعالان بلوچ» نیز گزارش داده که روز جمعه، در پی فراخوانی برای اعتراض به «قتل حکومتی مهسا امینی» و همچنین «تجاوز به دختر ۱۵ ساله بلوچ توسط سرهنگ ابراهیم کوچکزایی فرمانده انتطامی چابهار» در زاهدان تظاهراتی برپا شد.

این منبع نوشته است که نیروهای انتظامی به معترضان در این تظاهرات تیراندازی کرده‌اند.

ساعتی بعد از انتشار خبرهای درگیری، شورای تامین استان سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌ای از شهروندان درخواست کرد که به اعتراض‌ها نپیوندند.





www.youtube.com/watch?v=sjWWWj635OQ

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: