آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 مهر ماه 1401 = 02-10 2022

جنایت زاهدان؛ تیرها به سر و قلب نمازگزاران شلیک شده است

باز انتشار از مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

مولوی عبدالحمید کشتار بی سابقه نمازگزاران بیگناه زاهدان را محکوم کرد

مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در یک پیام ویدئویی ضمن تشریح کشتار مردم توسط یگان ویژه نیروهای انتظامی مستقر در کلانتری ١٦ زاهدان گفت رسانه های (داخلی و حکومتی) با ارائه گزارش‌های نادرست و کذب، حقیقت حادثه خونین را کتمان می کنند.

وی می گوید برخی از جوانان نمازگزار بعد از نماز جمعه به سمت کلانتری جنب مصلای نماز جمعه اهل سنت حرکت کرده و شروع به سنگ پراکنی می کنند. مولوی عبدالحمید می گوید: : طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده نیروهای یگان ویژه‌ که ظاهرا از قبل در کلانتری مذکور مستقر شده بودند، اقدام به شلیک گلوله جنگی به سمت مردم می‌کنند و در این بین نه‌ تنها به سمت جوانانی که در مقابل کلانتری تجمع کرده بودند، بلکه از روی ساختمان کلانتری به داخل محوطه مصلا و به سمت کسانی که در حال ادای نماز بوده‌اند شلیک می‌کنند و در قسمت مردان و زنان گاز اشک ‌آور پرتاب می‌کنند، به‌ طوری‌که یکی از زنان نمازگزار نیز به شهادت می‌رسد. این در حالی‌ ست که هیچ‌کدام از افراد داخل مصلا هیچ‌ گونه شعاری نداده بودند بلکه جمع اندکی از جوانان در مقابل کلانتری تجمع کرده و شعار داده بودند.

در ادامه افراد مسلح لباس شخصی حکومت که روی پشت‌ بام منازل مستقر شده بودند نیز به سمت مردمی که در حال بازگشت به منازل خود بوده‌اند تیراندازی می‌کنند و نکته قابل توجه اینکه اکثر این تیرها به سر و قلب نمازگزاران شلیک شده است که معلوم می‌شود این کار توسط تک‌تیراندازها انجام شده است.

مولانا عبدالحمید در ادامه اتفاق روز جمعه در زاهدان را "فاجعه" توصیف کردند و گفتند: متاسفانه فاجعه‌ای در این روز رخ داد و ظلم بزرگی صورت گرفت که در نوع خودش بی‌ سابقه است. در این حادثه به سمت افراد بی ‌سلاح و بی‌ دفاعی که وضو گرفته و فقط برای ادای نماز جمعه عازم مصلا شده بودند تیراندازی شد. وی می گوید طبق آخرین گزارش‌ها بیش از ٤٠ نفر از افراد نمازگزار به شهادت می ‌رسند و بیش از صد نفر نیز در این حادثه خونین مجروح می‌شوند که آمار زخمی‌هایی که جان خود را از دست داده‌اند را نداریم و احتمال افزایش جان‌باختگان این حادثه بسیار زیاد است.

مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه از "بی‌تدبیری مامورین انتظامی" انتقاد کردند و گفتند: چرا نیروی انتظامی از امکاناتی از قبیل گاز اشک‌آور، تیرهای پلاستیکی و… برای متفرق‌کردن مردم استفاده نکرد و سبب وقوع این فاجعه شد؟ برخی تلاش می‌کنند با تغییر صحنه و موضوع، اشتباه خودشان را به گردن افرادی دیگر بیندازند، درحالی‌که بی‌تدبیری نیروی انتظامی در این حادثه واضح و آشکار است. نباید با این مردم به این‌ صورت برخورد شود که در چند ساعت صدها تن از آنان کشته و زخمی بشوند؛ این حق مردم نبود و مغایر با شریعت اسلام و قانون کشور است.

مولانا عبدالحمید تصریح کردند: عموم مردم درخصوص این حادثه به شدت نگران و شاکی هستند و می‌خواهند این موضوع بررسی و احقاق حق بشود و خون افرادی که در این جریان ریخته شده و کشته و زخمی شده‌اند ضایع نشود. لذا ما از مسئولان و دست‌اندرکاران درخواست داریم به این موضوع رسیدگی کنند. ما خواهان انصاف هستیم و این آه مظلوم است که بنده به مسئولان می‌رسانم. کسانی که مردم را به ناحق کشته ‌اند باید پاسخگوی اعمال خودشان باشند و پای‌ شان به میز محاکمه کشیده شود و مجازات شوند.



ایران فردا October 2, 2022 05:54 PM

این کشت وکشتار شما فرقه جنایکار و تبهکار نتیجه ای ندارد به غیر افزایش تنفر این ملت از جنایتکاران عمامه به سر است ٫ هر کس که امروز این لباس و عمامه جنایت را به تن و سر بگزارد تائیدی میگزارد بر ظلم و جنایت این تبهکاران و این یزیدیان زمان که بر ملت ایران روا میدارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: