آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 مهر ماه 1401 = 04-10 2022

دستگیری وکیل زن دادگستری و فعالان حوزه اختلالات اینترنتی

وب سایت خبری ‏‏هەنگاو می گوید ماموران امنیتی گلاله وطن دوست وکیل دادگستری در سنندج را دستگیر کردند. بر اساس این گزارش خانم وطن دوست پرونده‌های خشونت خانگی را حتی بدون گرفتن دستمزد قبول می کرده است.

همچنین در تازه‌ترین از موارد بازداشت‌ها در ایران در پی اعتراضات سراسری در این کشور، گزارش شده است که حسین درواری، محسن طهماسبی، آرین اقبال و عادل طالبی، متخصصان حوزه تکنولوژی که در زمینه اختلالات اینترنت فعالیت داشتند، بازداشت شده‌اند.

در همین خصوص دوستان آرین اقبال گفته‌اند که دستکم «۴ مرد و یک زن» به هنگام بازداشت وی حضور داشته‌اند و اینکه این ماموران هیچگونه «حکمی که نامی و یا آدرسی در آن ذکر شده باشد، نداشته‌اند». به گفته دوستان آقای آرین آنها تنها «شش صفحه» را نشان داده و گفته‌اند که بر اساس آن می‌توانند برای «بازداشت هر شخصی» اقدام کنند.

در پی اعتراضات سراسری، حکومت ایران شبکه اینترنت را به شدت محدود کرده و با فعالان این حوزه برخورد می‌کند.

پیشتر رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای درباره همین مشکلات و همچنین اعتراضات در ایران گفت که آمریکا، در کنار زنان و تمامی شهروندان ایران که با شجاعتشان الهام‌بخش جهان شده‌اند ایستاده است و دسترسی به اینترنت را از جمله با تسهیل دسترسی به خدمات و پلتفورم‌های ایمن خارج از این کشور برای ایرانیان ساده‌تر خواهد کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: