آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 مهر ماه 1401 = 10-10 2022

ایران؛ روزنامه انگلیسی: ظهور یک نیروی بی‌بدیل برای تغییر

روزنامه انگلیسی «تلگراف» امروز در مقاله‌ ای در باره اعتراضات ایران نوشت: نسل جدید جوانان در ایران موسوم به «دهه‌هشتادی‌ها» که با اینترنت به‌خوبی آشنا هستند و دیدگاه جهانی نسبت به مسائل دارند، «بلای جان جمهوری اسلامی» شده‌اند.

دکتر کایلی مور-گیلبرت، کارشناس امور ایران و گروگان سابق رژیم ایران در این باره به «تلگراف» گفت: «ترس جوانان شجاع ایران از حکومت ریخته است. دهه‌هشتادی‌ها از رژیم پیر پدرسالار نمی‌ترسند».

وی افزود: «نسل جوان ایران مثل جوانان سرتاسر جهان می‌خواهد ابراز عقیده و وجود کند، و آنطوری که خودش دلش می‌خواهد زندگی کند. اما رهبران رژیم مذهبی سالخورده اصلاً خواست جوانان را به‌رسمیت نمی‌شناسد، و بنابراین مدت‌هاست که مشروعیت خود را نزد جوانان از دست داده اند».

کارشناسان و تحلیل‌گران می گویند: نسل جوان ایران، که برخلاف حاکمان این کشور با جهان روابط مثبت دارند و از طریق اینترنت از آنچه در اطراف و اکناف دنیا می‌گذرد آگاه هستند، یک «نیروی بی‌بدیل برای تغییر» در ایران پدید آورده‌اند.

نسلی آمده است که از فرود گلوله بر پیکر خود نمی‌هراسد. وقتی در یک خیابان به عقب رانده می‌شود، دوباره قد راست می‌کند و خیابان دیگری را به تصرف خود درمی‌آورد.

محمدرضا تاجیک از مقامات سابق در دوران خاتمی می گوید: سوژه سیاسی کنونی در جامعه امروز ایران از دوران ترس عبور کرده و وارد دوران قهر شده است. باید بپذیریم کنش برآمده از این تروما دیوار نمی‌شناسد و از هر دیواری عبور می‌کند.



حقیقتگو October 10, 2022 10:11 PM

چه خوب اگرروزنامه نگاری دراین روزنامه چنین پیشنهادی میکرد که بله چرا اروپا وامریکا همان نمی کند که برای مردمان عراق ولیبی کردند مگراین دوکشورتمامی جمعیت مردمی شان کهن سالان وبیماران وکودکان بودند وجوانانی نداشتند که بدون اسلحه درخیابانها تظاهرات برپاکنند وبه رگبارگلوله بسته نشوند؟ وچه شد وچه می توانست شده باشد که امریکا واروپا تمام قد به این دوکشورحمله نظامی کردند؟ درحقیقت محض غربی انکاربه تماشای آکواریومی مشغولند که اسلحه بدستان تازی حکم کوسه هایش دارند وجوانان ومردم ایران حکم ماهی هایش دران دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: