آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 21 آبان ماه 1401 = 12-11 2022

هشدار از زندان: هر لحظه احتمال ایست قلبی حسین رونقی می‌ رود

جعفر پناهی و محمد رسول‌اف، سینماگران زندانی در ایران، با انتشار یک بیانیه از وضعیت سلامتی حسین رونقی ابراز نگرانی کرده‌ و به نقل از پزشکان زندان گفته‌اند که «هر لحظه امکان ایست قلبی او وجود دارد.»

در این بیانیه آمده است که قوای جسمانی آقای رونقی پس از ۵۰ روز اعتصاب غذای تر «به شدت تحلیل رفته» و بالا آوردن خون، ضربان نامنظم قلب و حاد شدن نارسایی کلیه‌ها همراه با عفونت، لحظه به لحظه وضعیت او را وخیم‌تر می‌سازد.

در این بیانیه آمده است که: «هر لحظه امکان وقوع دلخراش آنچه که برای بهنام محجوبی و بکتاش آبتین رخ داد وجود دارد. ناجوانمردانه‌تر اینکه حسین رونقی دارای گواهی عدم تحمل کیفر دائم است که پیش‌تر از سوی پزشکی قانونی برای او صادر شده است. در چنین شرایطی چرا دستگاه قضایی هیچ اقدام عملی برای توقف بازداشت و اجرای قانون نمی‌کند؟»

این دو سینماگر در ادامه نوشته‌اند که آقای رونقی تصمیم دارد از شروع بامداد یکشنبه ۲۲ آبان وارد اعتصاب غذای خشک شود که به گفته آنان «این تصمیم اعتراضی به این معنی است که خطری جدی جان او را تهدید می‌کند.»

خامنه‌ای قصد جان حسین رونقی را دارد

گزارش قبلی: برادر حسین رونقی می‌گوید برادرش وضعیت نامناسبی دارد و همچنان بدون دارو و درمان در زندان است و خون بالا آورده است.

حسن رونقی گفته: جمهوری اسلامی قصد جان برادرم حسین را دارد. جان حسین در خطر است...

حسین رونقی از فعالان سیاسی داخل ایران و از منتقدان جدی حکومت است که حضور قابل توجهی در شبکه‌های اجتماعی دارد. او پیش از این هم سابقه بازداشت و زندان داشته است.

این فعال مدنی به دنبال اعتراضات سراسری مردم ایران به دنبال جان باختن مهسا امینی در زندان گشت ارشاد دستگیر شد و گزارش‌هایی از وضعیت نامناسب سلامتی او در زندان منتشر شده است.




ایران فردا November 13, 2022 02:50 AM

امروز هزاران ایرانی و اوکراینی با هم در تورنتو راهپیمایی کردند علیه روسیه و ملاها با پرچم شیر و خورشید
تلویزیونهای کانادا ویدیوی انرا پخش کردند

شعارشان از تهران تا مسکو مرگ بر دیکتاتور

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو November 13, 2022 06:07 AM

باید به آقای رونقی گفت پیروزی انقلاب مردمی نزدیک است و زنده بودن او موثرتر از مرگش است زنده باش تا سرنگونی رژیم را ببینی به آینده و خانواده ات فکر کن و دست از این اعتصاب غذای بی ثمر بردار عزیز دل

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: