آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 مهر ماه 1401 = 15-10 2022

تهران؛ دختر افغان در زیر سم ستوران مغول جان داد+عکس

سازمان عفو بین الملل در گزارش تازه خود نام و مشخصات دو کودک مهاجراهل افغانستان مقیم ایران را آورده که توسط نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات اخیر در تهران کشته شده‌اند. (تصاویر زیر)

به گزارش بی بی سی، در گزارش آمده که محمدرضا سروری، پسر ۱۴ ساله افغان که در جریان اعتراضات در شهر ری در جنوب تهران در ۲۱ شهریور/سنبله «به ضرب گلوله» کشته شده است.

وکیل او نسخه‌ای از گواهی دفن صادر شده این کودک توسط سازمان پزشکی قانونی (طب عدلی) ایران را منتشر کرده که در آن علت مرگ محمد رضا «خونریزی و شکستن بافت مغزی» ناشی از «اصابت یک جسم سریع» ذکر شده که می‎‌تواند گلوله باشد.

عفو بین‌الملل گفته که ویدئویی که محمدرضا سروری را روی زمین نشان می‌دهد و به شدت از سرش خون جاری است، بررسی کرده است.

یک منبع دست اول به عفو بین‌الملل گفته است که محمدرضا در هنگام فرار از دست نیروهای امنیتی که به سمت معترضان تیراندازی می‌کردند از پشت سر هدف گلوله قرار گرفت.

ستاره تاجیک، دختر ۱۷ ساله مهاجر افغانستان مقیم ایران نیز در جریان اعتراضات روز ۲۲ شهریور/سنبله در تهران کشته شده است.

عفو بین الملل براساس اطلاعات از منابع دست اول گزارش داده که صورت و بدن او «به شدت شکسته» شده و مرگ وی براثر ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی بوده است.

در گواهی رسمی دفن ستاره تاجیک صادر شده توسط پزشکی قانونی که توسط عفو بین الملل بررسی شده، آمده است که مرگ وی ناشی از «صدمات متعدد ناشی از برخورد با جسم سخت» بوده است.

خبرگزاری فعالان حقوق بشر ایران (هرانا) تخمین زده است که ۲۲۴ نفر در جریان یا در پی تظاهرات گسترده‌ای که در اعتراض به جان باختن مهسا امینی آغاز شده است جان خود را از دست داده‌اند. مهسا امینی به اتهام نقض قوانین حجاب بازداشت شده بود.


ایران پرس نیوز




fereydoon October 15, 2022 03:05 PM

طبق اظهار نظر یک منبع موثق سپاهی که نخواسته است نامش فاش شود تعداد کشته و زخمی شدگان در این دوره دادخواهی ملت از کفتاران حکومتی بیش از ۳۸۰۰ نفر و تعداد بازداشتی ها بیش از ۳۵۰۰۰ نفر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا October 15, 2022 03:24 PM

خامنه ای جنایتکار این درخت تنومند جمهوری جنایتکار آخوندی است این چهره واقعی این فرقه جنایتکار و کودک کش است ٫ شماها کودک کشان صدها سال از اعتقات این مردم نجیب سوئ استفاده کردید و مغز ساده لوحان را کوشش به شتشو کردید
مردم ایران میبینند که ٫ شماها جنایتکاران عمامه به سر هر چرندی که گفتید دروغ و ریا بود
شما شهوت رانان این فرقه تبهکار ٫ روسری را بهانه کرده و میکنید ٫ که به تجاوز به کودکان ادامه دهید و دختران ۹ ساله را کودک آزاری کنید
فرقه ای از این جنایتکار تر در بین عقب مانده ترین انسانها وجود ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایستاده October 16, 2022 07:43 AM

قبلا گفته بودم اخوند اخور را دیده بود ولی آخر را نه !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: