آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 مهر ماه 1401 = 18-10 2022

اعتراضات ایران؛ سازمان ملل: کودکان زیر شکنجه جان‌باخته‌اند

کمیته حقوق کودکان سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار کودکان در جمهوری اسلامی، خواستار توقف فوری آن شد.

در این بیانیه با اشاره به کشته‌شدن دست‌کم ٢٣ کودک و نوجوان از جمله یک کودک ١١ساله در اعتراضات ایران آمده است، برخی از این کودکان با گلوله مستقیم نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و برخی دیگر زیر شکنجه جان‌باخته‌اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل بسیاری از خانواده‌های داغدار گفته‌اند تحت فشار نیروهای امنیتی مجبور به اعتراف ساختگی مبنی بر خودکشی فرزندان‌شان شده‌اند.

این کمیته بازداشت دانش‌آموزان و شکنجه برخی از آنها و انتقال برخی از دانش آموزان به مراکز روانشناختی را محکوم کرد و از اخراج انتقام‌جویانه شمار زیادی از دانش آموزان دبیرستانی ابراز نگرانی کرد.

کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در بخش پایانی بیانیه خود بر تعهد خود بر ادامه مانیتورینگ وضعیت کنونی در ایران و سرکوب و نقض حقوق کودکان توسط حکومت ایران تأکید کرد.

در همین حال بیش از ۴۰ نهاد مدافع حقوق بشر سرکوب هولناک و مرگبار معترضان در ایران را محکوم کردند و خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل و تحقیق سریع در مورد این حوادث شدند.

این نهادها، از جمله عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر، در بیانیه مشترکی از بسیج نهادهای با سابقه و مجهز سرکوب حکومت ایران برای سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات ابراز نگرانی عمیق کردند.




Mani October 18, 2022 09:53 AM

این اهریمن جنایت سرنوشت بسیار ترسناک تری از سرنوشت فضل الله نوری خواهد داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: