آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 مهر ماه 1401 = 20-10 2022

بازداشت خبرنگاران در چند شهر از جمله شیراز، آبادان و اهواز

بازداشت فرخنده آشوری، خبرنگار در شیراز

خبرگزاری هرانا – فرخنده آشوری، خبرنگار ساکن شیراز روز دوشنبه ۲۵ مهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد‌. بیخبری از وضعیت خانم آشوری موجب نگرانی خانواده و نزدیکان او شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱، فرخنده آشوری، خبرنگار ساکن شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “پیش از بازداشت خانم آشوری، ماموران خانه وی را مورد تفتیش قرار داده و برخی از لوازم شخصی از جمله پاسپورت و لپ تاپ‌ و تلفن همراه او را ضبط کرده و با خود بردند. علیرغم گذشت دو روز از زمان دستگیری، تاکنون از وضعیت خانم آشوری اطلاعی در دست نیست. بیخبری از وضعیت خانم آشوری که سابقه همکاری با خبرگزاری فارس را دارند، موجب نگرانی خانواده و نزدیکان او شده است.”

به گفته این منبع مطلع، فرخنده آشوری در طی این مدت با انتشار مطالبی در صفحه شخصی خود از اعتراضات سراسری حمایت کرده بود.

تاکنون از دلایل بازداشت و محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست.

بازداشت شاعران و خبرنگاران در اهواز و آبادان

همچنین برخی فعالان رسانه‌ای خوزستان از بازداشت شماری از فعالان مدنی و شاعران و روزنامه‌نگاران اهواز و آبادان خبر دادند.

سعید هلیچی، شاعر و مترجم، یکی از بازداشتی‌های در اهواز است که گزارش شده غروب چهارشنبه مأموران امنیتی به خانه‌اش یورش برده و او را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

هموطنی نوشت: سعید صدای ناله های کارون و‌هورالعظیم بود .صدایش باشیم.

فرزانه یحیی‌آبادی، خبرنگار مستقل در آبادان، و ماندانا صادقی، شاعر و خبرنگار اهل آبادان نیز از جمله دیگر بازداشتی‌های ۲۷ مهر در استان خوزستان هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: