آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 آبان ماه 1401 = 23-10 2022

پیام تظاهرات برلین: دوره مماشات با آخوندها و پاسداران تمام شده

تظاهرات ایرانیان در برلین: پیوند داخل و خارج از ایران، پیوند قلب‌ها!

حنیف حیدرنژاد- روز ۳۰ مهر ۱۴۰۱ برابر با ۲۲ اکتبر ۲۰۲۲ برلین پایتخت آلمان شاهد تظاهرات بزرگ ایرانیان از کشورهای مختلف اروپا بود. «تاگس شاو» شبکه خبری تلویزیون کانال یک آلمان تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات را ۸۰٫۰۰۰ نفر اعلام کرد.

وبسایت این شبکه نوشت: «هزاران نفر به فراخوان‌های سازمان‌های متعدد برای تظاهرات همبستگی با معترضان در ایران پاسخ داده‌اند. در برلین علیه ظلم و تبعیض به خیابان‌ها آمدند. در برلین ده‌ها هزار نفر در تظاهراتی با اعتراضات در ایران اعلام همبستگی کردند. طبق برآورد اولیه پلیس، حدود ۸۰۰۰۰ نفر در زمان شروع تظاهرات در محل حضور داشتند. حتی پس از شروع، جمعیت از همه جهات به سمت تظاهرات حرکت می‌کردند.»

ایرانیان از اقوام مختلف با گرایش مختلف فکری و عقیدتی، سیاسی، جنسیتی، نمایشی از رنگارنگی ایران را در برلین به نمایش گذاشته و با شعار «زن، زندگی، آزادی» و «جمهوری اسلامی نمیخوایم، نمیخوایم»، ایرانِ دمکراتیک و تکثرگرای آینده را نوید داده و از مبارزه مردم در داخل ایران برای آزادی و پایان دادن به جمهوری اسلامی حمایت کردند.

پیوند داخل و خارج

همزمان با خیزش در شهرهای کوچک و بزرگ در چهار گوشه ایران، در برلین نیز ایرانیان ساکن اروپا گرد هم آمدند. این تجمع، چهل سال تلاش رژیم برای جدائی انداختن بین مردم داخل و خارج کشور را دود کرد و به هوا فرستاد.

این تظاهرات نشان داد که رمز پیروزی بر حکومت اسلامی اتحاد و همبستگی و همدلی همه ایرانیان است. ۴۳ سال حکومت اسلامی بدبینی و بی‌اعتمادی را بین ایرانیان در خارج کشور دامن زد و آنها را از هم دور کرده بود. تظاهرات برلین پایان دوره سرخوردگی و بی اعتمادی جمعیِ نهادینه شده توسط ترفندهای جمهوری اسلامی و شروع فصل جدیدی از اعتماد و همدلی ایرانیان نسبت به همدیگر است.

جوانان دهه هشتادی

حضور جوانان دهه هشتادی در تظاهرات برلین چشمگیر بود. چه آنان که در ایران به دنیا آمده و ناگزیر ایران را ترک کردند و یا آنان که در خارج از ایران به دنیا آمده و در قلب خود آزادی و سربلندی ایران را آرزو می‌کنند و آن را وطن خود می‌دانند.

جوانان دهه هشتادی خارج از ایران امتداد فریاد آزادیخواهانه هم‌نسل‌های خود در ایران هستند که به این باور رسیده‌اند که پایان تحقیر و لگدمال شدن کرامت انسانی‌شان تنها با مبارزه و پایان دادن به حکومت جهل و جنایت اسلامی حاکم بر ایران امکانپذیر است.

پیام‌های تظاهرات ایرانیان در برلین

تظاهرات بزرگ برلین، فرصتی شد برای همبستگی با مردم در ایران؛ فرصتی برای تقویت اتحاد مردم ایران با گرایش‌های مختلف علیه حکومت جنایتکار اسلامی حاکم بر کشور؛ فرصتی برای زدودن بی‌اعتمادی و نزدیک شدن بهم؛ فرصتی برای جذب حمایت مردم کشورهای مختلف از جمله آلمان.

تظاهرات برلین نشان داد که جمهوری اسلامی مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند. فریاد ایرانیان در برلین این پیام را واضح و با صدای رسا به گوش سیاستمداران در آلمان و اتحادیه اروپا رساند که بفهمند دوره مماشات با آخوندها و پاسداران تمام شده و جمهوری اسلامی در حال رفتن است و دیگر باید دست از حمایت از این حکومت بردارند.




حقیقتگو October 23, 2022 07:49 PM

اقدام جمعیت عظیم وطن پرستان ایرانی درتظاهرات برلین به مماشاتگران و کشورهایشان نشان داد که ماندگارکردن حکومت ضحاک آخوندی درایران برای اهدافشان را نمی پذیرند و تمام قد مخالف آن می ایستند و نمی گذارند زندگی ورفاه وآزادی وپیشرفت مردم ایران گروگان حکومت ضحاک عبابردوشان باشند که کشورهای خارجی ازان بهره برداری کرده ومی کنند ودرحقیقت ختم توافق چهل وچندسال پیش درپاریس فرانسه رابا خمینی وبرپائی حکومت استبدادی وفاشیستی و مذهبی اش درایران را اعلام می کنند حکومت آخوندی نمی خواهیم مماشتگران را هم نمی خواهیم واین تظاهرات عظیم ایرانی ها هم به شرکت آلمانی مماشاتگربا حکومت آخوندی وسپاه ولابی های حکومت آخوندی که درفشردن گلوی اینترنت درایران وفیلترکردن فضای مجازی نشان داد که گلوی ایرانی های وطن پرست را نمی تواند بفشارد وصداهایشان را نمی تواند فیلترکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: