آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 آبان ماه 1401 = 23-10 2022

عکس؛ دیوار نویسی علیه رابرت مالی در تهران: او را برکنار کنید

موضع‌گیری نماینده‌ آمریکا در امور ایران که خواست مردم را به شنیده شدن صدایشان از سوی حکومت تقلیل داده، با واکنش‌های بسیاری همراه بوده است. در همین راستا تصویر رسیده به ایران اینترنشنال حاکی از دیوار‌نویسی علیه او در تهران است و در این پیام او به لابیگری برای «تروریست‌ها»متهم شده است. (عکس زیر)

مسیح علینژاد روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، روز یکشنبه اول آبان، خواهان کناره‌گیری رابرت‌ مالی شد و در توییتی نوشت: «زمان‌ کنار رفتن مالی است. او با ارائه تحلیلی نادرست از اقدام ایرانیان برای کنار زدن جمهوری اسلامی، به جایگاه دولت آمریکا در بین مردم ایران آسیب می‌زند».

نازنین بنیادی، بازیگر ایرانی‌تبار و فعال حقوق بشر نیز در واکنش غیرمستقیم به سخنان اخیر رابرت مالی، دیپلمات ارشد آمریکایی، در رابطه با تجمع همبستگی ایرانیان در واشینگتن و دیگر نقاط دنیا تاکید کرد که خواسته معترضان «اصلاحات» نیست، بلکه پایان دادن به «حکومت دینی» جمهوری اسلامی است.

خانم بنیادی بامداد یک‌شنبه در توئیتی نوشت: «روشن بگویم معترضان در ایران صرفا برای اینکه حکومت را وادار به رعایت کرامت انسانی و حقوق بشر کنند به خیابان‌ها نرفته‌اند».

او با اشاره به برخی شعارهای محوری اعتراضات جاری در ایران مانند «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» اضافه کرد: «آن‌ها (معترضان) خواهان اصلاحات نیستند. آن‌ها خواهان پایان دادن به حکومت دینی هستند. واضح و ساده».

پیشتر، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، در واکنش به راه‌پیمایی گسترده ایرانیان در واشینگتن و برلین که همسو با اعتراضات مردمی داخل ایران برگزار شد، نوشته بود که تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم ایران «برای درخواست رعایت و احترام به کرامت انسانی و حقوق بشر از سوی حکومت‌شان» ادامه دارد.

رادیو فردا گفت: این توئیت آقای مالی بازتاب گسترده‌ای داشت و شمار قابل توجهی از کاربران در بخش نظرات از اظهار نظر این دیپلمات ارشد آمریکایی انتقاد کردند و آن را برداشتی «گمراه‌کننده» از مطالبات ایرانیان داخل و خارج از کشور دانستند.

مسدود شدن اکانت اینستاگرام فعالان ایرانی ظالمانه است

نازنین بنیادی، بازیگر سرشناس ایرانی بریتانیایی و فعال سیاسی در توییتی خطاب به شرکت متا،‌ مالک شبکه اجتماعی اینستاگرام از اینکه اکانت برخی از فعالان ایرانی در اینستاگرام «بدون هیچ دلیلی» مسدود می‌شود، انتقاد کرد.

او این اتفاق را «ظالمانه» خواند و از شرکت متا خواست تا «الگوریتم‌های خود را اصلاح کند».

به گزارش بی بی سی، خانم بنیادی که سفیر سازمان عفو بین‌الملل است هفته گذشته با مقامات ارشد آمریکایی از جمله کامیلا هریس،‌ معاون رئیس جمهور و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره اعتراضات در ایران گفتگو کرد.

پیش از این هم بارها فعالان سیاسی و اجتماعی از محدودیت‌هایی که اینستاگرام برای آنها ایجاد کرده، شکایت کرده بودند.



ایران پرس نیوز




کوروش October 23, 2022 05:32 PM

ایرانیان آمریکا باید تمام نیروی خود را روی این طرفدار جمهوری اسلامی در دولت بایدن متمرکز کنند و با اعتراضات خود به هر شکل خواستار اصلاح نظرات او و یا تغییر این دوست ملاها بشوند. شاهزاده رضا پهلوی هم باید اعتراض خودشان را به نوعی نشان دهند. حرف این دیپلمات دموکرات نشون میده پشت پرده چه خبره

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو October 23, 2022 07:23 PM

تنها این وضع گیری شرم آوربه رابرت مالی وبایدن ودمکرات های امریکا ختم نمیشود بلکه موضع گیری رهبراتحادیه اروپا وکثیری ازسیاسیون اروپائی هم چنین است که بله مردم ایران فقط خواهان آزادی پوشش زنان هستند " زن زندگی آزادی" وتنها مشکل شان با حکومت ضحاک آخوندی همین است واصلا" واصلا" به ماهیت بی حدومرزدیکتاتوری واستبدادی وجنایتگروخفقان وفقزسازوفرای تصورچپاولگردراین چهل وچندساله این حکومت اشاره ای نکرده اند ونمی کنند که تمامی منابع ومعادن وثروت ملی متعلق به مردم را دراختیتاردارد واکثریت مردم درفقرمطلق بسرمی برند اشاره ای هم به ممنوع کردن واردات واکسن کرونا توسط خامنه ای ضحاک نمیشود که هزاران مردم ایران با ویروس کرونا بقتل رسانده است بدون شک وشبهی هم بایدن ودمکرات ها وهم اتحادیه اروپا درصدد چسبادن حکومت آخوندی درایران با چسب توافق برجام هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حافظه تاریخ October 25, 2022 05:47 AM

وقتی اف بی ای به خانه ترامپ برای کشف مدارک حمله کرد, او گفت مدارکی دارد که دمکراتها از رژیم اخوندی پول می گیرد هر چه می گذرد این ادعا باورپذیرتر می شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: