آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 آبان ماه 1401 = 24-10 2022

مزدوران خامنه‌ای فرزند یک جانباز را کشتند؛ اشتباهی تیر خورده!

مراسم تدفین عرفان رضایی زیر نظر ماموران امنیتی برگزار شده است . یک منبع نزدیک به خانواده عرفان رضایی جوان ۲۱ ساله آملی که در اعتراضات سراسری اخیر ایران کشته شده به بی‌بی‌سی گفت نیروهای حکومتی تلاش کرده‌اند با رهگذر خواندن عرفان، کشته شدن او را به گردن معترضان بیندازند و او را شهید اعلام کنند اما خانواده او قبول نکرده‌اند.

عرفان رضایی که فرزند یک جانباز اعصاب و روان از دوران جنگ ایران و عراق بود روز سی‌ام شهریور در پی شرکت در اعتراضات در برابر فرمانداری قم، به ضرب دو گلوله جنگی کشته شده است. بی‌بی‌سی دریافته است که این تیرها از فاصله نزدیک و از یک «کلت» شلیک شده است.

این منبع به بی‌بی‌سی فارسی گفت مراسم تدفین عرفان رضایی تحت نظر نیروهای امنیتی برگزار شده که رفت و آمدها را در نظر می‌گرفتند و چند نفر از آنها نیز در مراسم فیلم‌برداری کرده‌اند و حتی «از یکی از دوستان عرفان تعهد گرفته‌اند.»

این منبع ادامه داد چون نیروهای امنیتی فرزند یک جانباز را کشته‌اند ابتدا تلاش کرده‌اند خانواده او را مجبور به پذیرش این کنند که او رهگذر بوده و اشتباهی تیر خورده است اما «اگر عرفان رهگذر بود گوشی تلفن خود را به دوستش نمی‌داد و به تنهایی به سمت فرمانداری نمی‌رفت.»

در همین حال اعلام شد که بیش از ۶۸۰ وکیل دادگستری و اساتید ارشد دانشگاه‌های حقوق و کنشگران بیش از ۲۰ کشور در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام فوری این نهاد بین‌المللی برای توقف سرکوب خشونت‌بار معترضان و نقض گسترده حقوق بشر در ایران شدند.



ایران فردا October 25, 2022 12:22 AM

بهزاد نبوی گفت: به‌نظر من به‌رغم شرایط نامساعد برای ادامه فعالیت سیاسی، کماکان باید حرکت اصلاحی را ادامه دهیم فی‌المثل در ماجرای مهسا امینی جبهه در اولین روز، بیانیه داد و به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت، ولی قطعا نمی‌توانیم با معترضان کف خیابان که شعار‌های براندازانه می‌دهند، همسو شویم بحث محافظه‌کاری نیست؛ ما شعار‌های آنان را قبول نداریم ما می‌خواهیم در چارچوب نظام، نظام را اصلاح کنیم نمی‌خواهیم دینامیت زیر ساختمان نظام بگذاریم، بلکه می‌خواهیم همین بنا را اصلاح و ایراداتش را برطرف کنیم ....

لعنت به شما اصلاح طلبان قلابی که سالها مردم را فریب دادید و مملکت را به اینجا رساندید. همه شماها بزودی با انقلاب نوین مردم ایران جارو خواهید شد. بروید به جهنم نظامتان را آنجا اصلاح کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: