آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 آبان ماه 1401 = 24-10 2022

عکس؛ این دو دختر جوان را هم کشتند و بازهم وقیحانه دروغ بافتند

نگین عبدالملکی دانشجوی ۲۱ ساله اهل قروه در جریان اعتراضات اخیر در شهر همدان توسط نیروهای لباس شخصی به قتل رسیده است (عکس دوم در زیر گزارش).

برابر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، نگین عبدالملکی در جریان اعتراضات همدان روز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۲) در اثر وارد آمدن ضربات متعدد باتوم به سر و جمجمه توسط نیروهای امنیتی به شدت مجروح و دچار خونریزی شده و متعاقب برگشتن به خوابگاه دانشجویی جانش را از دست داده است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه روز دوشنبه در تلاش برای پاک کردن رد پای خامنه ای و پاسدارانش در این قتل نوشت: «در مورد علت فوت این دختر خانم اهل قروه در رسانه‌های معاند آمده است [که] "نگین – ع" روز چهارشنبه ۲۰ مهر در اثر وارد آمدن ضربات متعدد باتوم به جمجمه توسط نیروهای امنیتی، دچار خونریزی شده و پس از بازگشت به خوابگاه دانشگاه جانش را از دست داده است... بر اساس بررسی‌ها مشخص شد فوت فرد یاد شده هیچ ارتباطی به اغتشاشات ندارد و این خانم متاسفانه به علت مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان خود را از دست داده است.»

این در حالیست که در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تجمعات دانشجویان دانشگاه همدان در اعتراض به کشته شدن نگین عبدالملکی منتشر شده است. شورای صنفی دانشجویان کشور نیز با انتشار گزارشی در کانال تلگرامی خود اعلام کرده نگین عبدالملکی ۲۰ مهر در شهر همدان بر اثر ضربات باتوم دچار خونریزی شده و پس از بازگشت به خوابگاه جانش را از دست داده است.

همچنین کانون حقوق بشر ایران از کشته شدن یک دختر نوجوان دیگر در جریان اعتراضات اخیر خبر داد. بنا بر اعلام این نهاد حقوق بشری، آرنیکا قائم مقامی بر اثر اصابت ضربات باتوم از پشت سر جان خود را از دست داده است. (عکس نخست در پائین)

این منبع نوشت: آرنیکا ۱۷ ساله، براثر ضربات باتوم از پشت سر جان سپرده و به دروغ گفته شد از طبقه چهارم پرتاب شده است! مقامات امنیتی او را عمدا به بیمارستان ارتش بردند.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران هم روز دوشنبه انتشار این خبر را ادامه «پدیده کشته سازی‌های زنجیره‌ای» رسانه‌های ضد انقلاب توصیف کرده و در تلاش برای پاک کردن رد پای خامنه ای و پاسدارانش در این جنایت نوشته است: «خبر منتشر شده در فضای‌ مجازی مبنی بر ضرب و جرح مرحومه آرنیکا قائم‌مقامی در جریان اغتشاشات توسط ماموران پلیس کذب محض است و مرحومه براثر سقوط از پنجره خانه خود فوت کرده است.»

در جریان اعتراضات اخیر مقامات و رسانه های حکومتی بارها کشته شدن معترضان با ضرب و شتم ماموان را به عوامل دیگر از جمله پرت شدن از بلندی، بیماری های زمینه‌ای، خودکشی و غیره منتسب کرده‌اند.


ایران پرس نیوز


ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: