آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 آبان ماه 1401 = 25-10 2022

نامه به اتحادیه اروپا: دارایی‌های جمهوری اسلامی را مسدود کنید!

۳۳ نویسنده، هنرمند و روزنامه‌نگار ایرانی در نامه‌ای به سران اتحادیه اروپا از آنان خواستند در حمایت از خیزش سراسری ایرانیان، دارایی‌های جمهوری اسلامی در این اتحادیه را مسدود کنند.

به گزارش ایران اینترنشنال، در بیانیه نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران ایرانی خطاب به رهبران اتحادیه اروپا آمده است: «ما امضاکنندگان این نامه از شما می‌خواهیم دارایی‌های جمهوری اسلامی را که در اصل دارایی‌های مردم ایران است، در اروپا و جهان مسدود کنید.»

آنان با اشاره به مذاکرات جاری میان تهران و قدرت‌های جهانی تاکید کردند: «جمهوری اسلامی با قرار دادن پهپاد و جنگ‌افزارهای دیگر در اختیار ولادیمیر پوتین، آتش‌بیار معرکه جنگ اوکراین شده است. از شما می‌پرسیم: چرا با رژیمی که آشکارا به یاری پوتین در تجاوز به خاک یک کشور اروپایی و کشتار مردم آن کشور شتافته است، هم‌چنان مذاکره می‌کنید؟»

همچنین امضاکنندگان نامه خطاب به رهبران اتحادیه اروپا به خیزش سراسری ایرانیان در داخل و خارج کشور اشاره و اضافه کردند: «نگذارید جنبشی به این زیبایی و عظمت و گستردگی به شکست بینجامد. از شما می‌خواهیم مردم بافرهنگ و صلح‌طلب ایران را در این روزهای سخت تنها نگذارید. در یاری رساندن به آنان گام‌های عملی بردارید. بدانید که مردم ایران همگامی شما را با خواسته‌های به حق خود فراموش نخواهند کرد.»

در حالی که خیزش سراسری مردم ایران دومین ماه خود را می‌گذرد، جمهوری اسلامی در تلاش است آن را سرکوب کند. امضاکنندگان این نامه اما نوشتند: «همبستگی کم‌نظیر ایرانیانِ تبعیدی و مهاجر با مردم به پاخاسته و پشتیبانی افکار عمومی جهان به‌ویژه سرآمدان سیاسی و فرهنگی بسیاری از کشورها از خواسته‌های جنبش سراسری مردم ایران، در پایداری جنبش بسیار اثرگذار بود.»

آنان تاکید کردند: «شکی نیست این پشتیبانی‌ در پایداری مردم ایران بسیار اثرگذار بوده اما برای رسیدن آنان دست‌کم به بعضی از خواسته‌های به حق خود، باید با حمایت جدی و عملی دولت‌های اروپایی همراه شود.»

داریوش آشوری، جلال ایجادی، پرویز دستمالچی، شکوه میرزادگی و عطا هودشتیان از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.



کهن دیارا October 26, 2022 02:34 AM

دورود و سپاس بیکران از نویسنده گان و هنرمندان متعهد و مردمی که در راستای کمک به مردم صلح طلب و أزادیخوه همواره پیشقدم هستند امید است چهره های مطرح در زمینه های فرهنگی ،اجتماعی،سیاسی نیز به پشتیبانی از این حرکت همراه شده و مانند تن واحدی صدای آزادخواهی مردم خود را به جهانیان برسانیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: