آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 آبان ماه 1401 = 30-10 2022

سپاه پاسداران در حق خانواده رضا حقیقت نژاد مرتکب جنایت شده

سپاه پاسداران پیکر رضا حقیقت‌نژاد را مخفیانه دفن کرد

رادیو فردا مطلع شده است که مأموران سپاه پاسداران پنج روز پس از ربودن پیکر رضا حقیقت‌نژاد، روزنامه‌نگار درگذشته رادیو فردا، جنازه او را بدون اجازه و اطلاع خانواده مخفیانه دفن کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که مأموران اجازه ندادند خانواده حقیقت‌نژاد آخرین وداع را با فرزند خود داشته باشند و پیکر او را در منطقه‌ای دور از زادگاه خود دفن کردند.

پیکر رضا حقیقت نژاد با وجود صدور مجوز توسط سفارت جمهوری اسلامی در برلین برای انتقال آن به ایران، روز چهارم آبان توسط مأموران سپاه پاسداران در فرودگاه شیراز ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

روز گذشته خانواده رضا حقیقت نژاد، روزنامه نگاری که پیکرش پس ازرسیدن به ایران توسط ماموران حکومتی ربوده شد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که هنوزموفق به پس گرفتن پیکر فرزندشان نشده‌اند.

آنان در این بیانیه گفته‌اند: «خواسته انسانی و بحق ما بوده و هست که پس از این همه سال فراق از سر اجبار، پیکرش را در زادگاهش دژکرد به خاک بسپاریم تا دست کم اکنون که دیگر دیدار رویش میسر نیست به هوای دیدار مزارش نقطه پایانی بگذاریم بر این فراق تلخ.»

آقای حقیقت‌نژاد، روزنامه‌نگار رادیو فردا بود که ۲۵ مهر در اثر ابتلا به «بیماری سرطان روده بزرگ و متاستاز آن به کبد» پس از شش ماه درمان در بیمارستان شاریته برلین، آلمان درگذشت.

آنان در ادامه نوشته اند: «از آن لحظه شوک آور تا امروز، جدا از فشارها و تهدیدها به هر نهاد و دستگاهی که به ذهنمان رسیده است مراجعه کرده ایم برای استمداد، اما نه تنها پاسخی نگرفته ایم که حتی به ما اعلام نمی شود که پیکر رضا در اختیار چه نهاد و ارگانی است و عاقبت این بلاتکلیفی شکنجه وارچیست.»

در بیانیه خانواده رضا حقیقت نژاد آمده «به رغم هماهنگی قبلی با نمایندگی دولت جمهوری اسلامی و صدور اجازه رسمی انتقال پیکرش و خاکسپاری درروز پنجم آبان ماموران امنیتی پیکر او را در روز چهارم آبان در فرودگاه شیراز ربودند و به مکانی نامعلوم بردند.»

آنان در این بیانیه با تشکر از« تمامی کسانی که در سراسر ایران و جهان در این روزهای دشوار کنارشان ایستاده اند، ابراز امیدواری کرده اند خبر پس گرفتن پیکر او را به مردم برسانند.»

پیش از این بیگم‌جان رئیسی، مادر رضا حقیقت‌نژاد، با انتشار ویدیویی تایید کرد که پیکر فرزندش در فرودگاه ربوده شده و خواسته بود که صدایش به مردم ایران برسد. مادر آقای حقیقت‌نژاد در این ویدیو گفت که شش سال بود پسرش را ندیده و طی شش ماه بیماریش از این موضوع بی‌اطلاع بوده است.

رادیوفردا می‌گوید بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده، خانواده آقای حقیقت‌نژاد «تحت فشار قرار گرفته‌اند تا پیکر او را در قبرستان دیگری دفن کنند، ولی خانواده در برابر این خواسته مقاومت می‌کنند و جنازه همچنان در اختیار نیروهای امنیتی است.»

جیمی فلای، رئیس رادیو اروپای آزاد طی بیانیه‌ای ربوده شدن پیکر آقای حقیقت‌نژاد را محکوم کرده و این اقدام را «شرم‌آور و نفرت‌انگیز» خواند.آقای فلای، حقیقت‌نژاد را «روزنامه نگاری درخشان» توصیف کرد و در بیانیه‌ خود افزود: «او تا پایان، خواهان آزادی و عدالت برای هموطنان ایرانی خود و قهرمان بی‌صداها» بود.

به گزارش بی بی سی، رضا حقیقت‌نژاد که در سال‌های اخیر نیز به عنوان کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران همکاری می‌کرد. او تا آخرین روزهای زندگیش، اعتراضات و حوادث ایران را دنبال می‌کرد وبه تحولات داخل ایران واکنش نشان می‌داد.

این روزنامه‌نگار که از چند ماه پیش درگیر بیماری شده بود، در هفته‌های اخیر برای طی مراحل درمان از پراگ به برلین رفته بود.



حقیقتگو October 30, 2022 06:22 PM

واقعا" هرچه این مورد انتقال جنازه مرحوم رضا حقیقت نزاد روزنامه نگارایرانی درآلمان به ایران فکرمی کنم دلیل واقعی ان را نمی توانم بیابم -خانواده این مرحوم نمی داستند وآگاه نبودندکه تاکنون دها جنازه های وطن پرستان درایران برای عذاب دادن روحی وروانی دادن خانواده شان توسط حکومت ضحاک آخوندی وسپاه گروگان گیری شده است نمی دانستند که حکومت ضحاک آخوندی که فرای تصورکینه ونفرت عمیق نسبت ایرانی ها چه زنده وچه فوت شده دارد ؟ نمی دانستند که حکومت ضحاک اخوندی با دوتابعیتی هائی که گروگان گرفته است چه می کند؟ متاسفانه خانواده مرحوم رضا حقیقت نژاد به اشتباه تصورمیکردند حکومت ضحاک تازی به ایرانی هائی که دیگردرقید حیات نیستند کاری نداردمگرحکومت آلمان فوت شده گان ایرانی را ازالمان بیرون می اندازد؟ حکومت ضحاک تازی قبررضاشاه فقیدرا ویران کرد جنازه وی کجاست؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: