آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 آبان ماه 1401 = 01-11 2022

ایران؛ مقام ارشد آمریکايی: کلیه داده‌ها از اساس تغییر کرده است

نمایندۀ ویژه دولت آمریکا در امور ایران در کنفرانسی در واشنگتن گفت که سرکوب جنبش مردم ایران توسط حکومت اسلامی و پشتیبانی تسلیحاتی آن از روسیه در جنگ با اوکراین داده‌ها را تغییر داده و از این پس ایالات متحد وقت خود را برای گفتگو با تهران تلف نمی‌کند.

رادیو بین المللی فرانسه در ادامه این گزارش افزود: رابرت مالی با بیان این که اتفاقات مهم و نگران‌کننده‌ای در ایران در حال رُخ دادن است، گفت: مذاکرات با حکومت ایران دیگر در دستور کار دولت واشنگتن نیست.

رابرت مالی گفت که ایالات متحد آمریکا در نظر دارد تلاش های خود را بر تحمیل تحریم‌ها و دیگر وسایل اعمال فشار بر جمهوری اسلامی متمرکز کند تا تهران را وادار سازد هم حمایت تسلیحاتی خود از روسیه و هم سرکوب تظاهرکنندگان در ایران را متوقف کند.

در هیمن حال یک مقام دیگر دولت آمریکا به سایت خبری "والا" گفته است که موضع دولت واشنگتن سخت تر از آن چیزی است که رابرت مالی گفته است.

به گفتۀ این مقام سرکوب تظاهرکنندگان در ایران و کمک تسلیحاتی جمهوری اسلامی به پوتین در جنگ اوکراین کلیه داده‌ها را از اساس تغییر داده است.

همین منبع افزوده است که حتی اگر از این پس تهران آمادگی خود را برای بازگشت به برجام اعلام کند، بعید نیست که دولت بایدن آن را رد کند.

مقام آمریکایی سپس گفته است که دولت واشنگتن هم اکنون فرض را بر این گذاشته است که دیگر توافق اتمی در میان نیست و کلیه تدابیر برای اطمینان از وجود یک گزینۀ نظامی اتخاذ شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: