آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 آبان ماه 1401 = 07-11 2022

فیلم؛ چطور گلزن چابهاری به اسطوره تبدیل شد؟ در چند جمله..

در پی اقدامات تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات فینال جام بین‌قاره‌ای در حمایت از اعتراضات مردمی در ایران، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی بازیکنان این تیم را به دلیل آنچه «اخلاق غیرحرفه‌ای» نامید، تهدید کرد.

کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در بیانیه ای که نشان می دهد به دست و پا افتاده گفته است: قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا و ملت شریف ایران تبریک می‌گوئیم.

به دنبال هم‌خوانی نکردن سرود جمهوری اسلامی ازسوی تیم فوتبال ساحلی ایران، در شبکه‌های اجتماعی گفته شده که نیروهای امنیتی قصد برخورد با آنها را دارند.

سعید پیرامون: اسطوره ورزشی از بلوچستان

عبدالستار دوشوکی
مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

اسطوره های ورزشی مثل علی دایی و علی کریمی به سعید پیرامون گلزن چابهاری تیم ملی فوتبال ساحلی ایران افتخار کردند. زیرا نه تنها گل دوم را زد، بلکه به صورت نمادین موی خود را هم زد. (فیلم زیر)

اگرچه شخص او را نمی شناسم، اما پدرش را از دوران نوجوانی می شناسم و خوشحالم که در این روزگار خونریز او برای چابهار و بلوچ و بلوچستان و همه ملت ایران افتخار آفرید.

شاید شوخی نباشد اگر بگویم فوتبال ساحلی در دنیا شاید از چابهار شروع شده بود. حتی نسل قبل از بنده در چابهار به دلیل نبود زمین فوتبال بر روی شن و ماسه های ساحل (در کنار اسکله قدیم) و یا در مسیل شنی کَور (رودخانه) فصلی چابهار فوتبال بازی می کردند و می کردیم. یاد آن دوران بخیر...

و هزار تبریک به این همشهری جوان که اگرچه همیشه گُل زدنش شهره آفاق بوده است. اما مو زدنش او را به اسطوره تبدیل کرد.





www.youtube.com/watch?v=46U628xveSA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: