آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 17 آبان ماه 1401 = 08-11 2022

ایران؛ طوفان توئیتری: صدای این کشتارهای هولناک را جهانی کنیم

با شروع "دادگاه‌های نمایشی" برای دستگیرشدگان اعتراضات اخیر و تهدید مقام‌های مختلف حکومتی به "اشد مجازات" این افراد، ۷۰۰ وکیل، مدافع حقوق بشر، هنرمند، شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه طی بیانیه‌ای خواهان انحلال دادگاه‌های انقلاب، توقف دادگاه‌های نمایشی و توقف صدور حکم اعدام شده‌اند.

در این نامه که متن آن به دست دویچه‌وله فارسی رسیده است، تاکید شده که پخش جلسات این دادگاه‌ها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای نشان دادن "به اصطلاح علنی بودن" آنها صورت می‌گیرد وهدف این کار "ایجاد رعب و وحشت در میان معترضان و در نهایت صدور احکام سنگین و نیز حکم اعدام" برای متهمان است.

مطابق قوانین حقوقی در اصل این دادگاه‌ها علنی نیستند چرا که هیچ رسانه مستقلی در جلسات این دادگاه‌ها حضور ندارد و اجازه حضور خانواده متهمان نیز داده نشده است.

نویسندگان این نامه این رفتارها را "به سخره گرفتن قضاوت و آیین دادرسی" دانسته‌اند. آنها در ادامه نوشته‌اند: «ما، گروهی از زنان و مردان حامی و همراه جنبش کنونی ایران، نگران سلامت جان فرزندان، خواهران، برادران و تمام مردم آزادی‌خواه و معترض در خیابان‌ها، بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها و دادگاه‌های نمایشی دادگاه انقلاب در ایران هستیم.»

آنها خواهان انحلال دادگاه‌های انقلاب، توقف دادگاه‌های نمایشی و توقف صدور حکم اعدام شده و از نهادهای حقوق بشری و افکار عمومی جهان خواسته‌اند تا از این درخواست حمایت کنند.

چهره‌های ایرانی و خارجی این نامه را امضا کرده‌اند. به گفته منتشرکنندگان نیمی از امضاکنندگان از داخل ایران هستند.

از هفته گذشته دادگاه ۹ تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری در حال برگزاری است. این داد گاه به ریاست قاضی صلواتی در دادگاه انقلاب تهران برگزار می‌شود. اتهامات وارده به این متهمان، به نگرانی صدور حکم اعدام برای آنها دامن زده است.

در همین ارتباط ۲۲۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای، با «محارب» خواندن معترضان در ایران، از قوه قضائیه خواستند حکم «قصاص» (اعدام) را در مورد آنان اجرا کند.

طوفان توییتری "نه به کودک‌کشی"

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در شبکه‌های اجتماعی فراخوانی برای طوفان توییتری "نه به کودک‌کشی" منتشر کرده است (با تصویر زیر). به نوشته این نهاد تا کنون بیش از ۵۰ کودک توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی از کاربران توییتر خواسته تا پنج‌شنبه شب ۱۹ آبان (۱۰ نوامبر) از ساعت ۲۱ تا ۲۳ به وقت ایران با بازنشر هشتگ "نه به کودک‌کشی" به زبان فارسی و انگلیسی این هشتگ را ترند کنند: صدای این کشتارهای هولناک را جهانی کنیم..


ایران پرس نیوز




حقیقتگو November 8, 2022 06:26 PM

به اطلاع هموطنان ایرانی خارج ازکشورومبارزبا حکومت ضحاک آخوندی وحمایت کننده ازتظاهرات مردم درایران میرسانم درجهت تحریم مماشات بازرگانی حکومت ضحاک اخوندی با کشورهای خارجی کلیه کالاهای تولیدی وصادراتی این اقلام درایران که چه درانحصارسپاه والیگارش ها وآقازاده های حکومت ضحاک آخوندی ودرامدی کلان دلاری ویوروئی برایشان داشته ودارد کلیه اقلام خوراکی وغیره را تحریم کنند وازخرید انها بشدت تمام خوداری کنند وبه این مورد هم را به اطلاع شهروندان خارجی علاقمند به خرید چنین اقلامی برسانند که انها هم ازخرید انها منصرف شوند-خرید فرش وقالی راهم تحریم کنید دانسته باشیم هیچ کارخانه وشرکت تولیدی که وابسته به سپاه والیگارش ها واقازاده ها نباشدنمی تواندواجازه نداردحتی یک قوطی کبریت صادرکند-خرید اقلام صادره ازحکومت ضحاک اخوندی هرانچه باشدسوداوری برای رژیم است

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو November 8, 2022 07:27 PM

تازمانی وطن پرستان ایرانی خارج ازکشوراقدامی متاقبل برای ترس وحشت وانتقام گیری ازآقازاده ها ولابی های این جنایتگران واطراق کرده درکشورهای خارجی انجام ندهند وامنیت جانی آنها را به خطرنیندازند وحتی اگربه گروگان گرفتن انها منجرو درقبال آزادکردن دستگیرشده گان ومحکوم شدن به اعدام درایران نباشد حکومت ضحاک اخوندی زخم خورده همان خواهد کرد که خلخالی هایش با وطن پرستان ایرانی چهل وچندستل پیش میکردند وهرروزه تعدادی را اعدام میکردند تاکی باید به فقط شعارها پایبند بود واین شعارها هرانچه باشد وهرحجم وبعدی داشته باشد مانع ازکشتارحکومت ضحاک اخوندی درایران نخواهد بود که حالا حکومت ضحاک اخوندی واقشارش ولابی هایش اقدام به تهدید کردن جانی معترضان وطن پرست ایرانی درخارج ازکشورمی کنند؟ ازدادگاه حمید نوری درسوئد ونتجیه تصمیمات قاضی های این دادگاه چه خبر؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


ما «اسلام» نمی خواهیم !!! November 9, 2022 03:13 AM

یکایک این «وحوش اسلامی» از جمله این ۲۲۷ مزدور اسلامگرای اشغالگر را دستگیر و به زندان بزرگی در یکی از جزایر متروک و خالی از سکنه در «خلیج همیشه فارس» منتقل، محاکمه، محکوم و به شدت مجازات کرده و جسد آن ها را خاکستر و در دریای سرخ و یا فاصلاب شهرهایشان مدفون خواهیم کرد تا مبادا در آینده از گور آنها «امامزاده سازی» و از نام جنایتکار آنها «اسطوره سازی» شود
اسلام فاسد تشیع، روحانیت جنایتکار شیعه و رژیم تبهکاران اسلامی را از صفحهٔ تاریخ برای همیشه محو خواهیم کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: